Dostupný advokát

Jak je to s pracovní dobou u mladistvých?

11. 12. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Když přijmete do své firmy mladistvého brigádníka, nebudou se na něj vztahovat stejná pravidla jako pro dospělého. Co všechno takovému zaměstnanci můžete svěřit a co vám zákon výslovně zakazuje?

Nahrávání hovorů - je firma nucena poskytnout daný záznam?

Obrázek k článku Nahrávání hovorů - je firma nucena poskytnout daný záznam?

10. 12. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Když voláte svému mobilnímu operátorovi, bance či jiné společnosti například na zákaznickou podporu jistě víte, že Vás na začátku hovoru milý hlas vždy upozorní, že z důvodu zkvalitňování služeb bude hovor monitorován. Co ale v případě, že uzavřete tímto způsobem nějakou smlouvu či se dostanete s danou firmou i do konfliktu? Je firma povinna Vám tento Váš záznam poskytnout?

Začátek nebo konec pracovní doby a její pravidla

Začátek a konec pracovní doby a její pravidla

7. 12. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Se začátkem i koncem pracovní doby se váží jistá pravidla. Vyžaduje po vás zaměstnavatel být na pracovišti o hodinu dřív nebo jen 15 minut s předstihem? Co si může zaměstnavatek dovolit a co už je přesčas?

Jak ukončit pracovní poměr po rodičovské dovolené?

Jak ukončit pracovní poměr po rodičovské dovolené

4. 12. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Příchod nového člena do rodiny dokáže pěkně zamíchat s životem všech jejích členů. Může třeba nastat situace, kdy si během rodičovské dovolené uvědomíte, že již nechcete nastoupit do svého zaměstnání nebo dokonce se rozhodnete zůstat ženou v domácnosti. A nebo z jiného soudku, co když jste zaměstnavatel a zjistíte, že náhrada za pracovníka na rodičovské dovolené funguje lépe? Jak v takovém případě správně postupovat?

Kdy máte nárok na podporu v nezaměstnanosti

30. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Když přijdete o práci není to zrovna zábava. Ukončil s vámi zaměstnavatel pracovní poměr například ve zkušební době a tedy nebylo dostatek času najít si práci novou? Samozřejmě že ničím takový svět nekončí, protože můžete mít nárok na podporu v nezaměstnanosti. Jak to probíhá a jak jej můžete získat se dočtete níže.

Je možné změnit délku výpovědní lhůty?

28. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Výpovědní doba je období, které ještě zaměstnanec stráví v práci po podání výpovědi. Je to jakési překlenovací období, které chrání jak zaměstnance, kterému v případě, že dostane výpověď, dává čas na hledání nové práce, tak zaměstnavateli, kterému dává čas na hledání náhrady za zaměstnance, který se rozhodl odejít. Může být taková výpovědní lhůta kratší nebo naopak delší?

Jak na BOZP - kdy, jak často a koho školit?

27. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Pod pojmem „Bezpečnost a ochrana zdraví při práci“ (BOZP) se skrývá celá řada problematik a pravidel, od hodnocení rizik, ochranné pomůcky, řešení pracovních úrazů po školení zaměstnanců. Mnozí zaměstnavatelé i zaměstnanci tyto oblasti vnímají spíše jako nutné zlo a jakousi formalitu. To se obvykle změní v případě závažného úrazu, kontroly inspektorátu práce či pracovněprávního sporu. Jak se tedy připravit, aby vás jako zaměstnavatele tyto události nezaskočily?

Pracovní posudek - dá se proti němu bránit?

20. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Zaměstnanec, který končí u zaměstnavatele z různých důvodů, může zaměstnavatele požádat o vydání pracovního posudku. Je to listina, kde o vás zaměstnavatel napíše několik slov o jeho kvalifikaci, schopnostech a dalších skutečnostech, které mají vztah k výkonu práce. Slouží k tomu, aby budoucí zaměstnavatel měl od toho předchozího jakési potvrzení, jaké má daný zaměstnanec kvality. Zaměstnavatel je povinen do 15 dnů tento posudek zaměstnanci vydat. Né však dříve než 2 měsíce před skončením pracovního poměru.

Zkazili mi zájezd. Na co mám nárok?

19. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Obrátil se na nás pan Antonín, kterému cestovní kancelář doslova zničila dovolenou. Jaké nároky jsme mu doporučili uplatnit? Čeho se lze při zkaženém zájezdu obecně domoci? Kdy už je však stížnost přes čáru?

Pauzy v práci - na co máte nárok?

16. 11. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Víte, že ze zákona Vám šéf musí dovolit přestávky bez ohledu na to, co děláte? Pojďme se podívat na to, jak často a jak dlouhé by měly být.

»1« 2 3 4 5 6 ... 33 [další]