Ostatní témata – Blog | Dostupný advokát

BLOG - Ostatní

Co by měla obsahovat kupní smlouva k movitým věcem

Obrázek k článku Co by měla obsahovat kupní smlouva k movitým věcem

1. 2. 2018 / autor: Ondřej Preuss
Kupní smlouvu uzavíráme téměř každý den. Pokud se však nejedná o běžnou záležitost, např. při prodeji automobilu či jiných cennější věcí, pak je vhodné kupní smlouvu uzavřít v písemné podobě a předem si jasně dohodnout veškeré podmínky.

Jak ukončit smlouvu o dílo

Obrázek k článku Jak ukončit smlouvu o dílo

24. 1. 2018 / autor: Ondřej Preuss
Smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje pro zákazníka například postavit dům či opravit auto. Ačkoliv platí, že smlouvy se mají dodržovat, může nastat situace, kdy jedna, či obě strany budou chtít smlouvu předčasně ukončit. Jak v takovém případě postupovat?

Dohoda o mlčenlivosti uzavřená se zaměstnancem

Obrázek k článku Dohoda o mlčenlivosti uzavřená se zaměstnancem

16. 1. 2018 / autor: Ondřej Preuss
Při výkonu práce mají zaměstnanci často přístup k informacím, které zaměstnavatel považuje za důvěrné či dokonce za své obchodní tajemství. Chrání je proto před zveřejňováním. Utajení takových informací je proto vhodné ošetřit dohodou o mlčenlivosti uzavřenou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, neboť jejich vyzrazením by mohly být narušeny zájmy zaměstnavatele nebo by mu dokonce mohla vzniknout značná škoda.

Právní novinky roku 2018

Obrázek k článku Právní novinky roku 2018

19. 12. 2017 / autor: Ondřej Preuss
Přelom roku je tradičně obdobím největších právních změn. Buďte o krok napřed a seznamte se s právními novinkami roku 2018 i změnami, které se teprve připravují. Ať už jde o nejasnosti v EET po zásahu Ústavního soudu, znovuzavedení předkupního práva, které může zkomplikovat převody nemovitostí, nebo zákaz rozdávání igelitek.

Převod auta podle „nového“ občanského zákoníku - První část: Kradené auto

Obrázek k článku Převod auta podle „nového“ občanského zákoníku - První část: Kradené auto

2. 1. 2017 / autor: Ondřej Preuss
Nový občanský zákoník přinesl revoluční právní změny, novou terminologii a pro některé i bolení hlavy. Co však přinesl pro běžný život? V oblasti převodu aut jsou zde dvě základní linie změn. Ty se dotýkají základních rizik spojených s koupí ojetého auta či jiného vozidla. Při koupi ojetého auta pokaždé tak trochu kupujeme zajíce v pytli. Zajíc to ale může být nepoživatelný, nebo dokonce kradený.

Seznam právních nutností před odjezdem na dovolenou

Obrázek k článku Seznam právních nutností před odjezdem na dovolenou

20. 7. 2017 / autor: Ondřej Preuss
Léto je v plném proudu a spolu s ním i dovolenková sezona. Jste na odjezd na dovolenou připraveni tak, aby se pobyt u moře nebo na poznávacím zájezdu neprodražil nebo neskončil dříve, než začal?

Lze postihnout bezohledné parkování?

Obrázek k článku Lze postihnout bezohledné parkování?

16. 2. 2017 / autor: Ondřej Preuss
Nedávno se na facebookové skupině Letenská parta znovu rozhořel oprávněný hněv nad nezdvořilými řidiči, kteří svým stylem parkování ubírají zbytečně místo ostatním. Autor těchto řádek sám občas zoufale večer brázdí přeplněné ulice a hledá byť jen skulinu k zaparkování. Je možné nehospodárné či arogantní parkování postihnout? Neměla by se právě na to někdy zaměřit městská policie a radnice?

Právní novinky roku 2017

Obrázek k článku Právní novinky roku 2017

4. 1. 2017 / autor: Ondřej Preuss
Přelom roku je tradičně obdobím největších právních změn. Buďte o krok napřed a seznamte se s právními novinkami roku 2017 i změnami, které se teprve připravují. Ať už jde o první významnou novelu „nového“ občanského zákoníku, změny v pracovním právu nebo třeba liberalizaci spotřebitelských loterií či karikatur.

Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

Obrázek k článku Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

22. 12. 2016 / autor: Ondřej Preuss
Slevový portál Nakupvakci.cz dne 13. 12. 2016 ukončil svoji činnost. Zanechal po sobě patrně tisíce zákazníků, kteří drží v ruce vouchery na dárky či služby a nevědí, zda za ně něco obdrží. Údajně už u jednotlivých poskytovatelů narážejí. Jaké jsou jejich možnosti a jaké možnosti mají poskytovatelé služeb, kteří za vydané poukazy neobdrželi od slevového portálu žádné plnění?

Ochrana osobnosti – Jak se bránit zásahu do cti?

Obrázek k článku Ochrana osobnosti – Jak se bránit zásahu do cti?

30. 11. 2016 / autor: Ondřej Preuss
Stali jste se někdy obětí pomluvy? Představme si například situaci, kdy někdo začne opakovaně zveřejňovat na různých sociálních sítích vaši upravenou fotografii, která naznačuje, že něco kradete v obchodě. Co všechno může být zásahem do cti a důstojnosti? Jak se můžete bránit? Co lze po škůdci požadovat? Co všechno za zveřejnění nepravdivých nařčení hrozí?
»1« 2 3 [další]