Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
O Štátnom fonde trhovej regulácie Slovenskej republiky v poľnohospodárstve
Vyhlášeno dne 10. července 1991, datum poslední novelizace 10. července 1991
Slovenská národná rada sa uzniesla na tomto zákone:
§ 1
Na podporu plynulého prispôsobovania sa výrobcov poľnohospodárskych výrobkov zmenám podmienok na trhu potravín a jeho primeranej rovnováhy prostredníctvom štátnych intervenčných nákupov vybraných poľnohospodárskych výrobkov za ceny určené podľa osobitného predpisu1) (ďalej len „garantované ceny“) sa zriaďuje Štátny fond trhovej regulácie Slovenskej republiky v poľnohospodárstve (ďalej len „fond“).2)
§ 2
(1) Správu fondu vykonáva Ministerstvo poľnohospodárstva a výživy Slovenskej republiky na ťarchu svojho rozpočtu. Za hospodárenie s prostriedkami fondu zodpovedá minister poľnohospodárstva a výživy Slovenskej republiky (ďalej len „minister“), ktorý rozhoduje o použití prostriedkov. Na jeho rozhodovanie sa nevzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní.3)
(2) Fond je inou štátnou organizáciou;4) vo svojom mene môže nadobúdať práva a zaväzovať sa.
(3) Na čele fondu je riaditeľ, ktorého vymenúva a odvoláva minister.
(4) Minister zriaďuje ako svoj poradný orgán Radu fondu.
§ 3
(1) Zdrojom fondu sú
a) dotácie zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky,
b) tržby z predaja výrobkov získaných štátnymi intervenčnými nákupmi,
c) kladné rozdiely medzi cenou dovážaných výrobkov a ich predajnou cenou v tuzemsku,
d) dohodnuté príspevky od účastníkov trhu,
e) úroky z prostriedkov fondu uložených v peňažnom ústave,
f) príjmy z peňažného postihu žiadateľov za neoprávnené použitie alebo zadržanie prostriedkov poskytnutých fondom,
g) ďalšie zdroje v súlade s osobitnými predpismi.
(2) Prostriedky fondu možno použiť na
a) štátne intervenčné nákupy výrobkov za garantované ceny,
b) náklady spojené s prepravou, skladovaním, úpravou, spracovaním a predajom výrobkov získaných zo štátnych intervenčných nákupov,
c) náklady spojené s cenovou intervenciou pri vývoze,
d) úroky z úverov.
(3) Zostatok peňažných prostriedkov fondu po finančnom zúčtovaní vzťahov k štátnemu rozpočtu Slovenskej republiky koncom roka neprepadá.
§ 4
(1) Fond je povinný zisťovať všetky okolnosti potrebné pre rozhodnutie o efektívnom použití prostriedkov fondu. Príslušné štátne orgány a organizácie5) mu za týmto účelom poskytujú informácie.
(2) O použití prostriedkov fondu uzatvára fond zmluvy o intervenčných nákupoch. Prostriedky fondu možno použiť len na účely, ktoré boli dohodnuté v zmluve; nepoužité prostriedky je žiadateľ povinný vrátiť.
(3) Na uzavretie zmluvy o intervenčnom nákupe nie je právny nárok.
(4) Ak žiadateľ neoprávnene použil alebo zadržal prostriedky fondu v rozpore s určenými alebo dohodnutými podmienkami, je povinný ich fondu vrátiť a zároveň zaplatiť penále podľa osobitného predpisu.6)
§ 5
Podrobnosti o organizácii, činnosti a úlohách fondu a Rady fondu upraví štatút fondu, ktorý schvaľuje vláda Slovenskej republiky.
§ 6
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
F. Mikloško v. r. J. Čarnogurský v. r.
1) Zákon č. 526/1990 Zb. o cenách.
2) § 23 ods. 1 zákona SNR č. 592/1990 Zb. o rozpočtových pravidlách Slovenskej republiky.
3) Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).
4) § 62 písm. b) Hospodárskeho zákonníka.
5) § 1 Hospodárskeho zákonníka.
6) § 16 zákona SNR č. 592/1990 Zb.
Navrhneme postup k vyřešení vašeho problému
Navrhneme, jak vyřešit váš právní problém, do 24 hodin za 390 Kč
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
Pro provoz webu používáme cookies, aby vše správně fungovalo. Případně se podívejte na více informací.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.