Zákon 36/1978 Sb. O divadelní činnosti (divadelní zákon)

Vyhlášení: 25. dubna 1978, datum poslední novelizace 1. července 1978

Navrhneme, jak vyřešit váš právní problém, do 24 hodin za 390 Kč


Obsah zákona

Zpět nahoru

36/1978 Sb.

Zákon

Slovenské národní rady

ze dne 18. dubna 1978

O divadelní činnosti (divadelní zákon)

Vyhlášeno dne 25. dubna 1978, datum poslední novelizace 1. července 1978

Slovenská národní rada se usnesla na tomto zákoně:

ČÁST PRVNÍ

ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

§ 1

Poslání divadelní činnosti

  • (1) Posláním divadelní činnosti v Slovenské socialistické republice je přispívat v duchu kulturní politiky Komunistické strany Československa k zvyšování ideové, morální a estetické úrovně lidu, k utváření harmonické osobnosti socialistického člověka a k rozvoji jeho tvůrčích sil.
  • (2) O divadelní činnost a její plánovitý rozvoj pečuje stát. Orgány státní správy zabezpečují působení divadelní činnosti v souladu se zájmy a potřebami socialistické společnosti; spolupracují přitom se společenskými organizacemi.

§ 2

Divadelní činnost

  • (1) Divadelní činnost je veřejné scénické předvádění divadelního díla při představení divadelními umělci nebo divadelními ochotníky, a to pomocí loutek nebo ve spojení s audiovizuálními prostředky.
  • (2) Za divadelní dílo1) se považuje dílo dramatické, hudebně dramatické, choreografické nebo pantomimické.

§ 3

Divadelní umělci

  • (1) Divadelní umělci podle tohoto zákona jsou osoby s odbornou způsobilostí k výkonu umělecké činnosti při veřejném scénickém předvádění divadelního díla, které tuto způsobilost uplatňují v oblasti divadelní činnosti
    • a) v pracovním poměru k divadlu nebo k organizaci vykonávající v této oblasti agenturní činnost (dále jen „agentura“),2)
    • b) na základě smlouvy podle autorskoprávních předpisů3) s divadlem nebo agenturou.
  • (2) Divadelní umělci se přijímají do pracovního poměru zpravidla na základě veřejného konkursu.

§ 4

Divadelní ochotníci

Divadelní ochotníci jsou osoby, které ve svém volném čase a bez nároku na odměnu vykonávají divadelní činnost v ochotnických souborech.

ČÁST DRUHÁ

DIVADLA

§ 5

Divadlo je státní socialistická organizace s posláním vykonávat divadelní činnost; divadelní díla předvádí na základě dramaturgického plánu schváleného ministerstvem kultury Slovenské socialistické republiky (dále jen „ministerstvo“).

§ 6

Zřizování a zrušování divadel

  • (1) Divadlo zřizuje a zrušuje ministr kultury Slovenské socialistické republiky (dále jen „ministr“), jako příspěvkovou nebo rozpočtovou organizaci se souhlasem ministra financí Slovenské socialistické republiky, po vyjádření krajského národního výboru nebo Národního výboru hlavního města Slovenské socialistické republiky Bratislavy, příslušného podle sídla divadla (dále jen „krajský národní výbor“).
  • (2) Název, sídlo, oblast působení a umělecké zaměření divadla stanoví ministr.

§ 7

Řízení divadel

  • (1) Divadlo je řízeno ministerstvem nebo krajským národním výborem. Krajský národní výbor řídí divadlo, pokud je ministr v dohodě s tímto národním výborem převedl do jeho působnosti; obdobně může ministr dohodnout s krajským národním výborem převedení divadla z působnosti krajského národního výboru do působnosti ministerstva. Převodem divadla do působnosti krajského národního výboru se nemění působnost podle § 5 a 6.
  • (2) V čele divadla je ředitel. Ředitele divadla, které je řízeno ministerstvem, jmenuje a odvolává ministr; ředitele divadla, které je řízeno krajským národním výborem jmenuje a odvolává krajský národní výbor se souhlasem ministerstva.

§ 8

Slovenské národní divadlo

Vrcholným reprezentantem divadelní kultury v Slovenské socialistické republice je Slovenské národní divadlo. Ministerstvo spolu s příslušnými orgány státní správy vytváří Slovenskému národnímu divadlu podmínky působení v míře odpovídající jeho významu a poslání.

§ 9

Statuty divadel

Úkoly divadla, zásady jeho organizačního uspořádání, způsob hospodaření a provozu, jakož i ustanovování, působnost a činnost poradních orgánů ředitele, upravuje statut divadla; vydá jej orgán státní správy, který divadlo řídí.

ČÁST TŘETÍ

OCHOTNICKÉ SOUBORY

§ 10

Zřizování ochotnických souborů

  • (1) Ochotnický soubor jako zájmový kolektiv divadelních ochotníků může zřídit jen socialistická organizace.
  • (2) Organizace, která ochotnický soubor zřídila (dále jen „zřizovatel“), oznámí zřízení souboru okresnímu národnímu výboru příslušnému podle předpokládaného stálého působiště souboru; u ochotnických souborů zřízených odborovu organizací uvědomí jej o zřízení odborový orgán, který vede seznam těchto souborů.
  • (3) Jsou-li splněny zákonné podmínky pro zřízení ochotnického souboru, provede okresní národní výbor jeho registraci.

Činnost ochotnických souborů

§ 11

  • (1) Zřizovatel vytvoří pro činnost ochotnického souboru vhodné organizační, materiální a technické podmínky.
  • (2) V čele ochotnického souboru je vedoucí souboru; jmenuje a odvolává ho zřizovatel, jemuž odpovídá za ideovou a uměleckou úroveň činnosti souboru.

§ 12

Okresní národní výbor vede evidenci ochotnických souborů působících v jeho obvodu, zabezpečuje jim odborně metodickou pomoc, sleduje a hodnotí jejich činnost a dbá o jejich společenské uplatňování a využívání. Vyskytnou-li se v činnosti ochotnického souboru nedostatky, upozorní na ně okresní národní výbor jeho zřizovatele.

§ 13

Právní postavení ochotnického souboru

Nositelem práv a závazků vyplývajících z činnosti ochotnického souboru je zřizovatel. Ochotnický soubor nevystupuje v právních vztazích svým jménem. Právní úkony vedoucího souboru zavazují zřizovatele jen v rozsahu vymezeném organizačním řádem ochotnického souboru, který vydal zřizovatel, nebo písemným zmocněním uděleným zřizovatelem.4)

§ 14

Zrušení ochotnického souboru

  • (1) K zrušení ochotnického souboru je příslušný jeho zřizovatel. O zrušení ochotnického souboru uvědomí zřizovatel, popřípadě odborový orgán, který vede soubor ve svém seznamu, okresní národní výbor příslušný podle § 10 odst. 2.
  • (2) Zanikne-li zřizovatel ochotnického souboru, může jeho práva a povinnosti vůči tomuto souboru převzít jiná socialistická organizace; o tom je nutno uvědomit způsobem uvedeným v § 10 odst. 2 příslušný okresní národní výbor.
ČÁST ČTVRTÁ

POŘÁDÁNÍ PŘEDSTAVENÍ

§ 15

Pořadatel

Pořadatelem představení může být jen socialistická organizace.

Povinnosti pořadatele

§ 16

  • (1) Pořadatel odpovídá za vytvoření vhodných podmínek pro konání představení, za zachování pořádku při jeho průběhu a za dodržování autorskoprávních, bezpečnostních, požárních, hygienických a jiných obecně závazných právních předpisů.5)
  • (2) Divadlo účinkující na představení, jehož pořadatelem je jiná organizace, může smluvně převzít povinnosti pořadatele vůči ochranné organizaci autorské s jejím souhlasem.6)

§ 17

Účinkování divadelního umělce v představení konaném mimo provoz divadel za odměnu je pořadatel povinen předem smluvně sjednat s agenturou.

ČÁST PÁTÁ

POVOLOVÁNÍ PŘEDSTAVENÍ

§ 18

Základní podmínky

  • (1) Představeni se může konat jen na základě povolení, které na písemnou žádost pořadatele udělí místní (městský) národní výbor příslušný podle místa představení. Toto povolení se nevyžaduje k představení, které pořádá divadlo nebo které se koná v rámci schválené kulturní akce.
  • (2) Žádost o povolení představení je třeba podat nejpozději pět týdnů před konáním představení. Z důvodů hodných zvláštního zřetele může místní (městský) národní výbor povolit představení, i když žádost byla podána po stanovené lhůtě.

§ 19

Rozhodování o žádosti

  • (1) Místní (městský) národní výbor může představení povolit, jestliže konání představení a obsah i umělecká úroveň divadelního díla, které má být předvedeno, odpovídá potřebám kulturního rozvoje socialistické společnosti a představení se má konat v budově nebo na místě, které vyhovuje z hlediska bezpečnostních, požárních, hygienických a dalších předpisů.
  • (2) Místní (městský) národní výbor představení nepovolí, jestliže by jeho konání
    • a) nebylo v souladu s tímto zákonem nebo jinými obecně závaznými právními předpisy,
    • b) mohlo ohrozit veřejný pořádek nebo jiný důležitý společenský zájem.
  • (3) Místní (městský) národní výbor, který představení povolil, uvědomí současně o udělení povolení ochrannou organizaci autorskou.

§ 20

Odnětí uděleného povolení

  • (1) Místní (městský) národní výbor, který představení povolil odejme povolení, jestliže nastanou nebo dodatečně vyjdou najevo skutečnosti, vylučující povolení představení, nebo ukáže-li se dodatečně, že údaje, na jejichž podkladě bylo představení povoleno, neodpovídají skutečnosti; může též odejmout povolení, není-li splněna některá z podmínek stanovených v povolení.
  • (2) Odvolání proti rozhodnutí o odnětí povolení nemá odkladý účinek.

Představení pořádaná divadlem

§ 21

  • (1) Schválený dramaturgický plán opravňuje divadlo nastudovat v něm obsažená divadelní díla a předvádět je na představeních.
  • (2) K představení, které pořádá divadlo v oblasti svého působení, se povolení podle § 18 nevyžaduje; pořádání představení mimo své sídlo nebo pobočnou scénu je však divadlo povinno oznámit nejméně osm dnů předem okresnímu a místnímu (městskému) národnímu výboru příslušnému podle místa představení.
  • (3) Mimo oblast svého působení může divadlo pořádat představení jen s povolením okresního národního výboru příslušného podle místa představení. Okresní národní výbor si vyžádá před rozhodnutím stanovisko příslušného místního (městského) národního výboru.
  • (4) Rozhodnutí, kterým se divadlu nepovoluje pořádat představení, je okresní národní výbor povinen doručit i orgánu státní správy, který divadlo řídí. Odvolání proti rozhodnutí nemá odkladný účinek.

§ 22

Divadlo může se souhlasem orgánu státní správy, který ho řídí, uspořádat ve svém sídle nebo na své pobočné scéně představení jiného divadla.

§ 23

Představení v rámci schválených kulturních akcí

  • (1) Schválení festivalu, přehlídky, soutěže nebo jiné obdobné kulturní akce v oblasti divadelní činnosti příslušným orgánem státní správy zahrnuje povolení všech představení konaných v rámci schválené kulturní akce. Orgán státní správy, který kulturní akci schválil, uvědomí současně o tomto schválení ochrannou organizaci autorskou.
  • (2) Pokud okresní národní výbor, v jehož obvodě se má kulturní akce konat, nebyl o jejím čase, místě a programu uvědoměn schvalujícím orgánem, je povinen oznámit mu tyto údaje pořadatel.
ČÁST ŠESTÁ

DOHLED NA PŘEDSTAVENÍCH

§ 24

Příslušnost k dohledu

  • (1) Dohled na představení přísluší místnímu (městskému) národnímu výboru, do jehož působnosti patří povolení představení.
  • (2) Dohled na představení, které pořádá divadlo, přísluší orgánu státní správy, který divadlo řídí; tento orgán může zabezpečením dohledu pověřit národní výbor příslušný podle místa představení.
  • (3) Dohled na představení, které se koná v rámci schválené kulturní akce v oblasti divadelní činnosti, přísluší orgánu státní správy, který akci schválil; tento orgán může zabezpečením dohledu pověřit národní výbor příslušný podle místa představení.

Výkon dohledu

§ 25

Dohled na představení vykonává dohlédací orgán; je jím osoba, kterou k tomu zmocní orgán státní správy příslušný k dohledu nebo pověřený jeho zabezpečováním.

§ 26

  • (1) Dohlédací orgán sleduje při výkonu dohledu dodržování podmínek stanovených v rozhodnutí o povolení představení a plnění dalších povinností pořadatele, pokud zvláštní předpisy nesvěřují jejich sledování jiným orgánem.7)
  • (2) Pořadatel je povinen umožnit výkon dohledu, vyhradit dohlédacímu orgánu v hledišti vhodné místo a bezodkladně odstranit nedostatky, na něž ho dohlédací orgán upozorní. Nestačí-li upozornění, může dohlédací orgán podle povahy věci provést přiměřená opatření na náklady pořadatele.

§ 27

  • (1) Zjistí-li dohlédací orgán, že představení nebylo povoleno nebo že se koná v rozporu s povolením, anebo že pořadatel přes předchozí upozornění neprovedl patřičnou nápravu, je dohlédací orgán oprávněn představení zakázat, nebo je přerušit a zakázat jeho pokračování. Rozhodnutí o zákazu představení nebo o přerušení představení a zákazu jeho pokračování oznámí dohlédací orgán ústním vyhlášením zástupci pořadatele.
  • (2) Orgán státní správy, který zmocnil dohlédací orgán k výkonu dohledu, doručí písemné vyhotovení rozhodnutí podle odstavce 1 pořadateli do tří dnů. Lhůta k podání odvolání proti rozhodnutí počíná dnem doručení jeho písemného vyhotovení; odvolání nemá odkladný účinek.
ČÁST SEDMÁ

DIVADELNÍ ČINNOST VE STYKU SE ZAHRANIČÍM

§ 28

  • (1) K účinkování divadel, divadelních umělců a ochotnických souborů z Slovenské socialistické republiky v zahraničí a zahraničních souborů i jednotlivých umělců z oblasti divadelní činnosti v Slovenské socialistické republice se vyžaduje souhlas ministerstva.
  • (2) Ustanovení o povolování představení nejsou udělením souhlasu podle odstavce 1 dotčena.

§ 29

  • (1) Má-li účinkovat zahraniční soubor nebo jednotlivý umělec z oblasti divadelní činnosti v Slovenské socialistické republice na základě mezinárodní smlouvy, určí v případě potřeby ministerstvo podle povahy věci pořadatele představení.
  • (2) Představení pořádané na základě mezinárodní smlouvy se posuzuje z hlediska povolování jako představení v rámci schválené kulturní akce.

§ 30

  • (1) Účinkování divadel a divadelních umělců z Slovenské socialistické republiky v zahraničí, jakož i účinkování zahraničních souborů i jednotlivých umělců z oblasti divadelní činnosti v Slovenské socialistické republice podléhá zprostředkování agenturou; ministerstvo může povolit výjimku.
  • (2) Zprostředkování podle odstavce 1 nepodléhá účinkování
    • a) ke splnění závazků vyplývajících z mezinárodních smluv, jimiž je Československá socialistická republika vázána,
    • b) v rámci mezinárodních družebních styků národních výborů,
    • c) bez nároku na odměnu.
ČÁST OSMÁ

PŮSOBNOST ORGÁNŮ STÁTNÍ SPRÁVY

§ 31

Působnost ministerstva

Ministerstvo je ústředním orgánem státní správy na úseku divadelnictví v Slovenské socialistické republice. Při řízení a organizování divadelní činnosti plní ministerstvo vedle úkolů vyplývajících z předchozích ustanovení tohoto zákona, jakož i jiných právních předpisů, tyto další úkoly:

  • a) vypracovává koncepci státní kulturní politiky pro oblast divadelní činnosti, zabezpečuje a sleduje její realizaci,
  • b) vydává směrnice pro sestavování, projednávání a schvalování dramaturgických plánů divadel,
  • c) napomáhá rozvoji původní divadelní tvorby a divadelní kritiky,
  • d) spolupracuje s ministerstvem školství Slovenské socialistické republiky při odborné přípravě divadelních umělců; zabezpečuje další vzdělávání divadelních umělců, pracovníků divadel a vedoucích pracovníků na úseku ochotnického divadelnictví,
  • e) sleduje uměleckou úroveň slovenského divadelnictví jako celku, hodnotí činnost divadel a přijímá potřebná opatření,
  • f) zabezpečuje ve spolupráci s příslušnými orgány státní správy a společenskými organizacemi jednotné působení veškeré divadelní činnosti v souladu s jejím posláním,
  • g) dbá o zájmy národností v oblasti divadelní činnosti a vytváří předpoklady pro jejich uspokojování,
  • h) řídí agenturu a schvaluje její dramaturgické plány,
  • i) schvaluje, popřípadě organizuje národní, celostátní i mezinárodní festivaly, přehlídky, soutěže a obdobné kulturní akce v oblasti divadelní činnosti, nebo pověřuje jejich organizováním jím řízené organizace,
  • j) schvaluje reprezentaci Slovenské socialistické republiky v oblasti divadelní činnosti na celostátních a mezinárodních akcích.

§ 32

Působnost národních výborů

  • (1) Národní výbory zajišťují realizaci státní kulturní politiky v oblasti divadelní činnosti, podílejí se na rozvoji a společenském uplatnění této činnosti, jakož i na jejím kulturně politickém využívání; pomáhají vytvářet optimální podmínky pro činnost divadel a ochotnických souborů a pro zpřístupňování jejich představení nejširším vrstvám obyvatelstva.
  • (2) Kromě úkolů vyplývajících z předchozích ustanovení tohoto zákona, jakož i z jiných právních předpisů, plní národní výbory na úseku divadelnictví tyto další úkoly:
    • a) krajské národní výbory
      • 1. sledují a hodnotí ideovou a uměleckou úroveň divadelní činnosti v kraji,
      • 2. určují podrobnější podmínky pro činnost divadel, které řídí, a zajišťují jejich provoz,
      • 3. vyjadřují se k návrhům dramaturgických plánů divadel a agentury,
      • 4. účastní se řešení závažných ideových a uměleckých otázek divadel v kraji řízených ministerstvem,
      • 5. organizují odborně metodickou pomoc na úseku ochotnického divadelnictví,
      • 6. schvalují, popřípadě pořádají nebo organizují krajské festivaly, přehlídky, soutěže a obdobné kulturní akce v oblasti divadelní činnosti,
      • 7. vyjadřují se k návrhům ministerstva na vysílání jimi řízených divadel do zahraničí,
      • 8. vyjadřují se k návrhům na vysílání a přijímání ochotnických souborů ve styku se zahraničím;
    • b) okresní národní výbory
      • 1. účastní se řešení závažných ideových a uměleckých otázek divadel v okrese řízených krajským národním výborem,
      • 2. schvalují, popřípadě pořádají nebo organizují okresní festivaly, přehlídky, soutěže a obdobné kulturní akce v oblasti ochotnického divadelnictví,
      • 3. navrhují prostřednictvím krajských národních výborů vysílání a přijímání ochotnických souborů ve styku se zahraničím;
    • c) místní (městské) národní výbory
      • 1. vytvářejí vhodné podmínky pro divadelní činnost zejména tím, že podporují činnost divadel a ochotnických souborů, které mají v obvodu jejich působnosti sídlo, pobočnou scénu nebo stálé působiště,
      • 2. využívají divadelní činnosti ve spolupráci se socialistickými organizacemi k harmonickému rozvoji kulturního života.

§ 33

Inspekční činnost orgánů státní správy

Ministerstvo, krajské národní výbory a okresní národní výbory sledují a kontrolují divadelní činnost v rozsahu své působnosti prostřednictvím osob pověřených inspekční činností.

ČÁST DEVÁTÁ

SPOLEČNÁ USTANOVENÍ

§ 34

  • (1) Pořizovat zvukové, obrazové a jiné záznamy na představení lze jen se souhlasem pořadatele.
  • (2) Práva organizací rozhlasu a televize, jakož i práva autorů a výkonných umělců podle zvláštních předpisů8) zůstávají nedotčena.

§ 35

Ustanovení tohoto zákona se přiměřeně vztahují i na divadelní činnost vykonávanou školami uměleckého směru v souladu s jejich učebními plány a osnovami s tím, že povolování představení, které pořádají tyto školy ve svých prostorách, jakož i dohled na tato představení, přísluší orgánům státní školské správy.

§ 36

  • (1) Ustanovení tohoto zákona se nevztahují na divadelní činnost vykonávanou v československých ozbrojených silách a v ostatních ozbrojených sborech a na představení pořádaná výlučně pro jejich příslušníky.
  • (2) Ustanovení § 28 odst. 1 a § 29 se nevztahují na divadelní činnost ochotnických souborů zřízených společenskými organizacemi, vykonávanou v rámci mezinárodních styků těchto organizací.
  • (3) Kontrolní působnost podle § 33 se nevztahuje na činnost ochotnických souborů zřízených družstevními a společenskými organizacemi.
  • (4) Obecné předpisy o správním řízení9) se nevztahují na rozhodování ministerstva o udělení souhlasu podle § 28 odst. 1 a určení pořadatele podle § 29 odst. 1.
ČÁST DESÁTÁ

PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

§ 37

Ochotnický soubor podle dosavadních předpisů se považuje za ochotnický soubor podle tohoto zákona, pokud jeho zřizovatelem je socialistická organizace.

§ 38

  • (1) Ministerstvo obecně závazným právním předpisem
    • a) vymezí podrobněji okruh divadelních umělců a stanoví podmínky jejich odborné způsobilosti,
    • b) stanoví podrobnosti o účinkování divadelních umělců v představeních mimo provoz divadel a o podmínkách agenturní činnosti v oblasti divadelní činnosti,
    • c) stanoví podrobnosti o povolování představení, o povinnostech pořadatele a o výkonu dohledu na představení,
    • d) stanoví podrobnosti o zřizování a podmínkách činnosti ochotnických souborů a o povinnostech jejich zřizovatelů,
    • e) stanoví úkoly a rozsah oprávnění osob pověřených inspekční činností v oblasti divadelní činnosti.
  • (2) Ministerstvo v dohodě s ministerstvem školství Slovenské socialistické republiky obecně závazným právním předpisem stanoví
    • a) způsob osvědčování odborné způsobilosti divadelních umělců,
    • b) podrobnější podmínky divadelní činnosti škol uměleckého směru.
  • (3) Ministerstvo v dohodě s ministerstvem práce a sociálních věcí Slovenské socialistické republiky obecně závazným právním předpisem stanoví podrobnosti přijímání divadelních umělců do pracovního poměru na základě veřejného konkursu.

§ 39

Zrušují se

  • 1. zákon č. 55/1957 Sb., o divadelní činnosti (divadelní zákon),
  • 2. položky 112 a 114 přílohy zákona SNR č. 72/1969 Sb., o některých opatřeních v organizaci a působnosti národních výborů v Slovenské socialistické republice,
  • 3. položka 4 přílohy C, položka 26 přílohy D a položka 16 přílohy E zákona SNR č. 159/1971 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon o národních výborech a upravuje působnost národních výborů na některých úsecích státní správy,
  • 4. vyhláška č. 71/1958 Ú. v., kterou se stanoví podmínky účinkování divadelních umělců z povolání v představeních mimo provoz divadla, ve znění vyhlášek č. 196/1958 Ú. v. a č. 74/1964 Sb.,
  • 5. ustanovení prvé, druhé a čtvrté části vyhlášky č. 99/1958 Ú. v., o povolování veřejných koncertních a jiných hudebních produkcí, veřejných produkcí estrádních a artistických, podniků lidové zábavy, některých divadelních představení, výstav přednášek a filmových představení a o výhradném oprávnění ochranných organizací autorských, pokud se vztahují na veřejná divadelní představení mimo oblast působení a mimo provoz divadla a na veřejná ochotnická představení.

§ 40

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1978.

Šalgovič v. r.
Colotka v. r.

1) § 2 odst. 1 zákona č. 35/1965 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých (autorský zákon).

2) Slovkoncert, československá umělecká agentura v Bratislavě podle § 4 odst. 1 zákona č. 81/1957 Sb., o koncertní a jiné hudební činnosti a § 3 zákona č. 82/1957 Sb., o estrádách, artistických produkcích a lidové zábavě.

3) § 27 a 39 autorského zákona.

4) § 20 až 22 hospodářského zákoníku (úplné znění vyhlášené pod č. 37/1971 Sb.).
§ 8 až 10 zákoníku práce (úplné znění vyhlášené pod č. 55/1975 Sb.).
§ 18 až 23 občanského zákoníku.

5) Např. autorský zákon, zákoník práce (úplné znění vyhlášené pod č. 55/1975 Sb.), vyhláška č. 111/1975 Sb., o evidenci a registraci pracovních úrazů a o hlášení provozních nehod (havárií) a poruch technických zařízení, vyhláška č. 106/1959 Ú. v., o organizaci požární ochrany, vyhláška č. 70/1960 Sb., o zajištění pohotovosti hasicích zařízení, zákon č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu.

6) Slovenská literární agentura (předtím Slovenské divadelní a literární jednatelství) v Bratislavě podle § 44 autorského zákona a § 10 vyhlášky č. 99/1958 Ú. v. o povolování veřejných koncertních a jiných hudebních produkcí, veřejných produkcí estrádních a artistických, podniků lidové zábavy, některých divadelních představení, výstav, přednášek a filmových představení a o výhradném oprávnění ochranných organizací autorských.

7) Např. § 75 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, § 3 a 5 zákona č. 18/1958 Sb., o požární ochraně, § 7 až 14 vyhlášky č. 106/1959 Ú. v., o organizaci požární ochrany, § 6 zákona č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce.

8) § 4 a 11 zákona č. 17/1964 Sb., o Československém rozhlase, § 4 odst. 2 a 3 zákona č. 18/1964 Sb., o Československé televizi, § 12 až 18 a § 36 až 38 autorského zákona.

9) Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

Navrhneme postup k vyřešení vašeho problému

Navrhneme, jak vyřešit váš právní problém, do 24 hodin za 390 Kč

Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.

  • Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
  • Vše zvládneme on-line nebo osobně v jedné z našich 6 kanceláří.
  • 8 z 10 požadavků vyřešíme do 2 pracovních dnů.
  • Pro každý právní obor máme specialistu.
Detail služby

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 6 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)