Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Vyhlášeno dne 8. listopadu 1979, datum poslední novelizace 1. ledna 1980
Federální shromáždění Československé socialistické republiky se usneslo na tomto zákoně:
Čl. I
Zákon č. 103/1974 Sb., o zemědělské dani, ve znění pozdějších předpisů (úplné znění č. 74/1977 Sb.), se mění a doplňuje takto:
1. V § 1 se vypouští ustanovení písmena c).
2. § 5 odst. 2 písm. a) zní:
„a) pozemky patřící k rodinným domkům, jakož i zahrady členů jednotných zemědělských družstev, které souvisejí s pozemkem, na němž je obytná budova, nebo jsou v zastavěné části obce, 3a) činí-li jejich úhrnná výměra mimo zastavěnou plochu nejvýše 800 m2,“.
3. V § 5 odst. 2 vypouští ustanovení písmena c).
4. § 8 písm. b) zní:
„b) státní statky, státní hospodářské organizace vojenských lesů a statků, státní hospodářské organizace výzkumné a vývojové základny zemědělské výroby a zemědělských služeb a další státní hospodářské organizace odvětví zemědělství a výživy určené federálním ministerstvem financí v dohodě s příslušným ministerstvem financí republiky,“.
5. V § 12 odst. 1 písm. b) se vypouštějí slova:
„přidělených do fondu výstavby“.
6. § 12 odst. 2 písm. b) zní:
„b) přirážky k úplatě za vypouštění odpadních vod.“.
7. V § 13 odst. 1 se vypouští ustanovení písmena b).
8. § 14 včetně nadpisu zní:
§ „14
Sazba daně
(1) Sazba daně, s výjimkou podle odstavce 4, ze základu daně
při rentabilitě %
činí %
do 5
0
nad 5 do 15
0
+ 2,– à
nad 15 do 20
20,–
+ 1,9 à
nad 20 do 25
29,5
+ 1,5 à
nad 25 do 30
37,–
+ 1,2 à
nad 30 do 35
43,–
+ 0,9 à
nad 35 do 40
47,5
+ 0,7 à
nad 40 do 48
51,–
+ 0,5 à
nad 48
55,–
(2) Rentabilita se vypočítává s přesností na setiny jako poměr bilančního zisku sníženého o zaplacenou daň z pozemků a zvýšeného o připočitatelnou položku podle § 12 odst. 1 písm. a) k nákladům celkem sníženým o připočitatelnou položku podle § 12 odst. 1 písm. a) a zvýšeným o hodnotu nakoupených zvířat.
(3) Činitel „á“ se rovná procentu rentability přesahujícímu spodní hranici příslušného pásma daně s přesností na setiny.
(4) Sazba daně u organizací zemědělského zásobování a nákupu, strojních a traktorových stanic, opraven zemědělských strojů, generálních ředitelství, sdružení státních hospodářských organizací a poplatníků v likvidaci činí 50 % ze základu daně; po ukončení likvidace 50 % z případného likvidačního přebytku.“.
9. § 15 a 16 včetně nadpisu se vypouštějí.
10. Část třetí se vypouští.
11. § 27 včetně nadpisu zní:
§ „27
Poplatníci
Příspěvek na sociální zabezpečení (dále jen „příspěvek“) odvádějí organizace zemědělského zásobování a nákupu, státní hospodářské organizace vojenských lesů a statků, generální ředitelství a sdružení státních hospodářských organizací, pokud alespoň polovina podřízených, popřípadě sdružených organizací má povinnost odvádět příspěvek podle tohoto zákona. Federální ministerstvo financí může v dohodě s příslušným ministerstvem financí republiky stanovit, které další organizace určené v § 8 za poplatníky daně ze zisku odvádějí příspěvek.“.
12. § 28 odst. 1 zní:
„(1) Základem příspěvku je objem mzdových prostředků zúčtovaný v běžném roce k výplatě, snížený o odměny uvedené v odstavci 3.“.
13. V § 28 se vypouští odstavec 2.
14. § 29 včetně nadpisu zní:
§ „29
Sazba příspěvku
Sazba příspěvku činí 10 % ze základu.“.
15. § 31 písm. b) zní:
„b) pracovníci a členové socialistických zemědělských organizací, státních organizací, které plní vědeckovýzkumné úkoly a úkoly výuky pro odvětví zemědělství, vojenských lesů a statků, státních organizací lesního a vodního hospodářství, školních lesních podniků vysokých škol a státních hospodářství lesnických škol a učilišť z příjmů ze zemědělské výroby na pozemcích, které jim byly těmito organizacemi přenechány do dočasného užívání; osvobození se však nevztahuje na příjmy z pěstování zvláštních kultur a ze specializované živočišné výroby;“.
16. V § 40 odst. 2, v § 41 odst. 4 a v § 48 odst. 4 se vypouštějí slova:
„daň z překročení mezd a odměn“.
17. V § 45 odst. 2 písm. e) se vypouštějí slova: „včetně zvýšení za nezemědělskou činnost“.
18. § 46 se vypouští.
19. V § 55 se vypouští odstavec 1.
20. § 56 odst. 2 písm. d) zní:
„d) rozhodnout o způsobu zdanění ve sporných případech a u nově vzniklých organizací zemědělské výroby a zemědělských služeb a dále u státních hospodářských organizací v odvětví zemědělství a výživy, u nichž došlo k výrazné změně ekonomických podmínek, rozhodnout o tom, zda budou platit daň ze zisku podle § 14 odst. 1 nebo odst. 4;“.
21. V § 57 se vypouští v citaci § 15, § 16, § 19, § 22, § 23, § 26.
22. § 59 se doplňuje odstavcem 4, který zní:
„(4) Poplatníci uvedení v § 45 odst. 1, kteří vykázali za rok 1979 rentabilitu podle § 14 odst. 1 nižší než 5,01 %, neplatí v roce 1980 zálohy na daň ze zisku a případnou daň vyrovnají ve lhůtě pro podání přiznání.“.
23. § 61 odst. 5 zní:
„(5) Státní hospodářské organizace zemědělské výroby a zemědělských služeb, které nemají povinnost platit příspěvek na sociální zabezpečení, jednotná zemědělská družstva, společné zemědělské podniky a meliorační družstva se osvobozují od placení pojistného nemocenského pojištění.16)“.
Čl. II
Přílohy č. 1 a č. 2 k zákonu č. 103/1974 Sb., o zemědělské dani, se nahrazují novými přílohami č. 1 a č. 2 uvedenými v příloze tohoto zákona.
Čl. III
(1) Daň z pozemků a daň z příjmů občanů ze zemědělské výroby podle tohoto zákona se vyměří poprvé na rok 1980 podle stavu k 1. lednu 1980. Příjmy z pěstování zvláštních kultur a ze specializované živočišné výroby se zdaní podle výše dosažené v roce 1979.
(2) Daň ze zisku a příspěvek podle tohoto zákona se vyměří poprvé za kalendářní rok 1980.
(3) Zrušují se: čl. 4 odst. 2, čl. 6 bod 19 a 20, čl. 10 odst. 2, čl. 11, čl. 12, čl. 13 vyhlášky federálního ministerstva financí č. 106/1974 Sb., kterou se provádí zákon o zemědělské dani
(4) Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1980.
Husák v. r. Indra v. r. Štrougal v. r.
Příloha č. 1 k zákonu č. 113/1979 Sb.
Sazebník daně z pozemků
Třída
Sazba daně na 1 ha zemědělské půdy v Kčs
Přírodní stanoviště17)
1
1500
ČMt 14, ČM 15
2
1300
ČMt 9, ČM 1
3
1100
ČMt 15
4
1000
ČMt 1, ČM 2, HM 1
5
900
ČM 12
6
800
ČMt 2, HM 2
7
750
ČMt 8, ČM 3
8
700
ČMt 3, ČMt 6, ČM 13
9
650
ČMt 4, ČMt 16, HMt 1
10
600
ČMt 12, ČM 4, ČM 5, HM 3
11
550
HM 5
12
500
ČM 6, ČM 7, ČM 14, ČMt 10, ČMt 17
13
400
ČMt 13, ČM 9, ČM 10, HM 4
14
350
ČM 8, HM 6, HM 8, HM 14
15
300
ČMt 7, HMt 7
16
250
ČMt 5, ČMt 11, HMt 2, HM 15, P 1
17
150
ČMt 23, ČM 11, HM 7, HM 10, P 2, P 3, P 9
18
100
HM 13, P 19
19
50
HM 9, HM 11
20
-
ČMt 18 až 22, HMt 3 až 6, 8 až 13, HM 12, 16 až 24, P 4 až 8, 10 až 18, 20 až 31, V 1 až 16 H 1 až 17
Příloha č. 2 k zákonu č. 113/1979 Sb.
Průměrné normy výnosnosti na 1 ha zemědělské půdy
Skupina
Přírodní stanoviště18)
Průměrná norma výnosnosti v Kčs
I.
ČMt 1, 2, 9, 14, 15
5000
ČM 1, 2, 12, 15
HM 1, 2
II.
ČMt 3 až 8, 10 až 13, 16, 17, 23
4000
ČM 3 až 11, 13, 14
HMt 1, 2, 7
HM 3 až 11, 13, 14, 15
P 1 až 3, 9, 19
III.
ČMt 18 až 22
3000
HMt 3 až 6, 8 až 13
HM 12, 16 až 24
P 4 až 8, 10 až 14, 16, 17, 18,
20 až 27
V 1 až 4, 7, 8, 10 až 13
H 1, 7 až 10
IV.
P 15, 28 až 31
2200
V 5, 6, 9, 14 až 16
H 2 až 6, 11 až 17
3a) § 36 odst. 2 písm. b) zákona č. 122/1975 Sb., o zemědělském družstevnictví.
16) § 57 zákona č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců.
17) Jednotlivá přírodní stanoviště jsou zařazena do těchto skupin: I. černozemní velmi teplé oblasti (ČMt 1 až 23) II. černozemní oblasti (ČM 1 až 15) III. hnědozemní teplé oblasti (HMt 1 až 13) IV. hnědozemní oblasti (HM 1 až 24) V. hnědých půd pahorkatin (P 1 až 31) VI. hnědých půd vrchovin (V 1 až 16) VII. hnědých a podzolovaných půd horských oblastí (H 1 až 17) Čísla v jednotlivých skupinách vyjadřují rozdílné klimatické a terénní podmínky.
18) Označení přírodních stanovišť je uvedeno v příloze č. 1.
Navrhneme postup k vyřešení vašeho problému
Navrhneme, jak vyřešit váš právní problém, do 24 hodin za 390 Kč
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
Pro provoz webu používáme cookies, aby vše správně fungovalo. Případně se podívejte na více informací.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.