Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Kterým se mění a doplňuje zákon o dani z příjmů obyvatelstva
Vyhlášeno dne 16. prosince 1982, datum poslední novelizace 1. ledna 1983
Federální shromáždění Československé socialistické republiky se usneslo na tomto zákoně:
Čl. I
Zákon č. 145/1961 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva, se mění a doplňuje takto:
1. V § 3 se dosavadní znění označuje jako odstavec 1 a připojuje se nový odstavec 2, který zní:
„(2) Od daně jsou dále osvobozeni občané, jejichž příjem z poskytování služeb na základě povolení národního výboru1) nepřesahuje v roce rozhodném pro zdanění částku 6000 Kčs.“.
2. V § 5 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:
„(2) Příjmy z poskytování služeb na základě povolení národního výboru se zdaňují odděleně od ostatních příjmů poplatníka. Při stanovení základu daně se od těchto příjmů, přesahují-li částku 6000 Kčs, odečte:
a) 20 % jako paušální částka na věcné výdaje, neprokáže-li poplatník hodnověrnými doklady výdaje vyšší částkou,
b) částka 6000 Kčs, má-li poplatník dvě a více vyživovaných osob a nejsou-li tyto uznány za vyživované u jiného poplatníka nebo u jiné daně.“.
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
3. V § 7 se vkládá nový odstavec 2, který zní:
„(2) Z příjmů z poskytování služeb na základě povolení národního výboru činí daň z příjmů obyvatelstva
při základu daně přes Kčs do Kčs
u poplatníků, kteří vyživují alespoň jedno dítě nebo je vychovali2)
poplatníků u ostatních
ze základu daně přesahujícího Kčs
3 600
5 %
5 %
3 600
7 200
10 %
10 %
7 200
20 000
720 Kčs
a 20 %
720 Kčs
a 24 %
7 200
20 000
30 000
3 280 Kčs
a 25 %
3 790 Kčs
a 28 %
20 000
30 000
40 000
5 780 Kčs
a 28 %
6 590 Kčs
a 32 %
30 000
40 000
60 000
8 580 Kčs
a 42 %
9 790 Kčs
a 48 %
40 000
60 000
80 000
16 980 Kčs
a 56 %
19 390 Kčs
a 64 %
60 000
80 000
a výše
28 180 Kčs
a 70 %
32 190 Kčs
a 80 %
80 000.
K vyživovanému nebo vychovanému dítěti se přihlíží pouze u jednoho poplatníka a u jedné daně.“.
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
4. V § 9 se dosavadní znění označuje jako odstavec 1 a připojuje se nový odstavec 2, který zní:
„(2) Paušální částkou může být stanovena daň i poplatníkům, kteří poskytují služby na základě povolení národního výboru.“.
5. V § 13 se za slovo „živnostníkům“ vkládají slova „jakož i občanům, kteří poskytují služby na základě povolení národního výboru, pokud tito občané pobírají plný starobní důchod, důchod invalidní (kromě částečného), sociální, vdovský nebo důchod za výsluhu let.“.
6. Za § 13 se vkládá nový § 13a, který zní:
§ „13a
Při stanovení daně podle § 7 odst. 2 a § 9 odst. 2 se nepoužije ustanovení § 6, 8 a 10.“.
Čl. II
(1) Daň podle tohoto zákona se vyměří poprvé z příjmů dosažených v roce 1983.
(2) Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1983.
Husák v. r. Indra v. r. Štrougal v. r.
1) Nařízení vlády ČSR č. 154/1982 Sb., o poskytování služeb občany na základě povolení národního výboru. Nařízení vlády SSR č. 158/1982 Sb., o poskytování služeb občany na základě povolení národního výboru.
2) § 17 vyhlášky federálního ministerstva práce a sociálních věcí č. 128/1975 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení.
Navrhneme postup k vyřešení vašeho problému
Navrhneme, jak vyřešit váš právní problém, do 24 hodin za 390 Kč
Popište svůj problém a pošlete nám podklady. Advokát, který je odborník na danou právní oblast, si problém nastuduje a do 24 hodin vám zavolá s návrhem postupu.
Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
Pro provoz webu používáme cookies, aby vše správně fungovalo. Případně se podívejte na více informací.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.