Nejdůležitější právní informace k EET | Dostupný advokát

Nejdůležitější informace k elektronické evidenci tržeb (EET)

Obrázek k článku Nejdůležitější informace k elektronické evidenci tržeb (EET)

15. 9. 2016 / autor: Ondřej Preuss

EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.

1. Co je EET?

Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence všech plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem. Celý systém funguje tak, že podnikatel odešle pomocí datové zprávy informaci o proběhlé platbě finanční správě a zpět se podnikateli vrátí unikátní kód, který se vytiskne na účtenku zákazníkovi.

Stát tak dostane informaci o každé platbě, která proběhne. Cílem je odstranit tzv. „černé“ a tím nezdaněné platby a získat pro státní rozpočet více prostředků.

2. Koho se EET týká?

EET dopadá v podstatě na všechny živnostníky, drobné i ostatní podnikatele, kteří realizují prodej koncovým zákazníkům. Týká se ubytovacích, stravovacích a pohostinských služeb, velkoobchodu a maloobchodu (obchody, stánky, opravny) a v neposlední řadě rovněž lékařů, právníků, účetních, kadeřnic, masérů apod. Dotkne se také podnikatelů v zemědělství, dopravě a různých řemeslných činností.

3. Od kdy začne EET platit?

Zákon je již v platnosti od března 2016, ale účinný bude postupně v závislosti na oblasti podnikání.

Zhruba od 1. prosince 2016 začnou povinnosti z EET platit pro ubytovací, stravovací a pohostinské služby. Od 1. března 2017 začne EET platit pro maloobchod a velkoobchod a od 1. března 2018 se zapojí ostatní obory podnikání s výjimkou některých řemeslných a výrobních činností, pro které EET začne platit od 1. června 2018.

4. Co je ke splní povinnosti potřeba?

Podnikatelé, živnostníci nebo freelanceři, na které EET dopadá, se musí registrovat na příslušném finančním úřadu. Tam jim bude zřízen speciální certifikát, který použijí v rámci technologie pro výměnu dat s orgány finanční správy.

Pak bude potřeba připojení k internetu a pořízení technologie, která umožní výměnu dat s orgány finanční správy, včetně tiskárny.


Co pro vás můžeme udělat Právník na 6 měsíců Právník na 12 měsíců
Konzultace s právníkem k jakékoli právní otázce. Hodiny jsou volně převoditelné do dalšího měsíce.3 hodiny měsíčně7 hodin měsíčně
Sepsání nebo kontrola smlouvy nebo jiného právního dokumentu
Zastoupení při jednání s protistranou nebo u soudu či úřadu
Sepsání obchodních podmínek za zvýhodněnou cenu — popis služby
Doba trvání služby od objednání6 měsíců12 měsíců
Konečná cena služby — službu čerpáte i hradíte měsíčně, proto při objednávce platíte pouze cenu prvního měsíce.6 × 2900 Kč vč. DPH12 × 6300 Kč vč. DPH
Konečná cena včetně DPH29002396,56 Kč bez DPH63005206,32 Kč bez DPH

Ohodnoťte tento článek:

Mohlo by vás také zajímat: