Nejdůležitější právní informace k EET | Dostupný advokát

Nejdůležitější informace k elektronické evidenci tržeb (EET)

EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.
Obrázek k článku Nejdůležitější informace k elektronické evidenci tržeb (EET)
2 minut čtení
Ondřej Preuss
15. 9. 2016

1. Co je EET?

Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence všech plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem. Celý systém funguje tak, že podnikatel odešle pomocí datové zprávy informaci o proběhlé platbě finanční správě a zpět se podnikateli vrátí unikátní kód, který se vytiskne na účtenku zákazníkovi.

Stát tak dostane informaci o každé platbě, která proběhne. Cílem je odstranit tzv. „černé“ a tím nezdaněné platby a získat pro státní rozpočet více prostředků.

2. Koho se EET týká?

EET dopadá v podstatě na všechny živnostníky, drobné i ostatní podnikatele, kteří realizují prodej koncovým zákazníkům. Týká se ubytovacích, stravovacích a pohostinských služeb, velkoobchodu a maloobchodu (obchody, stánky, opravny) a v neposlední řadě rovněž lékařů, právníků, účetních, kadeřnic, masérů apod. Dotkne se také podnikatelů v zemědělství, dopravě a různých řemeslných činností.

3. Od kdy začne EET platit?

Zákon je již v platnosti od března 2016, ale účinný bude postupně v závislosti na oblasti podnikání.

Zhruba od 1. prosince 2016 začnou povinnosti z EET platit pro ubytovací, stravovací a pohostinské služby. Od 1. března 2017 začne EET platit pro maloobchod a velkoobchod a od 1. března 2018 se zapojí ostatní obory podnikání s výjimkou některých řemeslných a výrobních činností, pro které EET začne platit od 1. června 2018.

4. Co je ke splní povinnosti potřeba?

Podnikatelé, živnostníci nebo freelanceři, na které EET dopadá, se musí registrovat na příslušném finančním úřadu. Tam jim bude zřízen speciální certifikát, který použijí v rámci technologie pro výměnu dat s orgány finanční správy.

Pak bude potřeba připojení k internetu a pořízení technologie, která umožní výměnu dat s orgány finanční správy, včetně tiskárny.

Využijte jednu z našich stálých služeb — Právník pro podnikání
Chcete mít právníka pro vaše podnikání neustále k dispozici, ať už osobně, nebo z pohodlí vaší kanceláře? Se vším vám pomůžeme za zlomek obvyklých cen.

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli


Mohlo by vás také zajímat

Jak snížit zálohy na sociálním a zdravotním pojištění pro OSVČ

Jak jistě každý OSVČ ví, musí měsíc co měsíc odvádět zálohy na sociální a zdravotní pojištění. Výše těchto záloh je závislá na příjmu, který tento OSVČ dosáhl v minulém roce....

1. 5. 2016
Ondřej Preuss

NDA, aneb na co si dát pozor při uzavírání dohody o mlčenlivosti

Chystáte se uzavřít dohodu o mlčenlivosti tzv. NDA (non disclosure agreement), abyste ochránili vaše know-how? Co by měl takový dokument obsahovat, aby vás skutečně chránil? Nebo se zavazujete, že budete...

2. 1. 2018
Ondřej Preuss

Smlouva o spolupráci - o čem je a proč je dobré se jí vůbec zabývat…

Počet živnostníků a freelancerů neustále narůstá. Schopnost spolupracovat s více klienty je ekonomickou nutností těchto často drobných podnikatelů — živnostníků (OSVČ). Mnohdy se ale zapomíná, že především vztahy s novými...

12. 1. 2018
Ondřej Preuss

Jsme členy

ČAK logo

Znáte nás z médií

Dostupný advokát © 2013-2019