Jak se bránit proti krachu slevového portálu? | Dostupný advokát

Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

Obrázek k článku Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

22. 12. 2016 / autor: Ondřej Preuss

Slevový portál Nakupvakci.cz dne 13. 12. 2016 ukončil svoji činnost. Zanechal po sobě patrně tisíce zákazníků, kteří drží v ruce vouchery na dárky či služby a nevědí, zda za ně něco obdrží. Údajně už u jednotlivých poskytovatelů narážejí. Jaké jsou jejich možnosti a jaké možnosti mají poskytovatelé služeb, kteří za vydané poukazy neobdrželi od slevového portálu žádné plnění?

Na webu nakupvakci.cz dnes visí oznámení jeho provozovatele, že na sebe podává návrh na insolvenční řízení. Důvodem je neúspěch v podnikání, kdy údajná ztráta za 6 let fungování dosáhla kumulativně 45 mil. Kč. Platební neschopnost vede dle majitele webu k výhružkám od poskytovatelů služeb, z nichž někteří „posílají do firmy Rusy, kteří z nich dlužné peníze vytlučou“.

Mám v ruce „voucher“, mám tedy nárok na poskytnutí služby?

Pod stromečkem můžete najít obálku s voucherem, neboli poukázkou na zájezd, relaxační pobyt či vybraný pokrm v restauraci. Pak teprve s hrůzou zjistíte, že slevový portál již nefunguje a připravuje se na insolvenci.

Základní právní otázkou zde je, s kým a kdy klient, tedy spotřebitel, uzavřel smlouvu o poskytnutí služby. Kdo mu ji tedy musí poskytnout či nahradit. Nakupvakci.cz ve svých obchodních podmínkách tvrdí, že pouze zprostředkovává dodání zboží či poskytnutí služby. Sám nic neprodává ani neposkytuje. Jedná vlastně jako zástupce poskytovatele, který jeho prostřednictvím nabízí své služby zákazníkům, běžným spotřebitelům.

Objednávka spotřebitele je podle této konstrukce návrhem na uzavření smlouvy. Samotná smlouva např. o koupi zájezdu je pak uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu poskytovatele spotřebiteli s jeho návrhem. Poskytovatel doručuje souhlas spotřebiteli e-mailem prostřednictvím nakupvakci.cz. Jedná se o doručení daného voucheru. Tím je tedy smlouva uzavřena.

Podle tohoto výkladu je tedy zákazník i po krachu zprostředkovatele (nakupvakci.cz) oprávněn požadovat poskytnutí služby po konkrétním hotelu, restauraci či e-shopu.

Může se poskytovatel poskytnutí služby či zboží bránit?

Každý z poskytovatelů má patrně uzavřenou jasnou smlouvu s provozovatelem slevového portálu (nakupvakci.cz), která vymezuje jejich vzájemná práva a povinnosti. Bez znalosti těchto konkrétních smluv, které řeší i odpovědnost jednotlivých stran a rozdělení kupní ceny za službu, není možné přesně odpovědnost poskytovatele vymezit.

Obecně může tvrdit, že službu nikdy nepotvrdil a že ho slevový portál neměl mandát zastupovat při jednání s klientem a potvrzovat za něj ještě nevypořádané služby. Je totiž představitelná situace, že poskytovatel již dávno s portálem ukončil spolupráci a ten přesto dál nabízel a inkasoval za jeho služby. Pokud bude muset nějakou službu poskytnout, i když za ní neobdržel platbu, musí škodu vymáhat po slevovém portálu a přihlásit se do insolvence.

Jak tedy postupovat?

Nejbezpečnější postup je na nic nečekat a co nejdříve si nechat přímo poskytovatelem potvrdit uzavřenou smlouvu (tedy daný voucher). Postačí např. e-mailovou zprávou. V případě krachu slevového portálu se pak nemusí klient obávat, že by o své peníze automaticky přišel. Poukaz je vhodné takto uplatnit hned po zakoupení.

Pokud klient disponuje potvrzeným voucherem, tedy má jednoznačně uzavřenou smlouvu o poskytnutí služby přímo s poskytovatelem, rozhodně by se neměl nechat zastrašit či odradit neochotným přístupem. Má nárok na službu či zboží nebo na vrácení peněz přímo od poskytovatele.

To, že poskytovatel třeba ještě nedostal reálně od slevového portálu zaplaceno, je druhá věc a jeho problém. Může je soudně vymáhat na provozovateli slevového portálu, ale to jde mimo klienta.

Pokud klient nemá jednoznačně potvrzený voucher, stejně může v jednání s poskytovatelem uspět, pokud převáží daná konstrukce o zprostředkování. Je však možné pro jistotu pohledávku raději přihlásit do insolvenčního řízení a také podat trestní oznámení na podvod ze strany slevového portálu.


Poradíme, jak váš problém nejvhodněji vyřešit

Pokud vaši právní záležitosti neřeší žádná služba z naší nabídky, pak vaši právní záležitost individuálně posoudíme a navrhneme nejvhodnější řešení. Tuto službu vám poskytneme zdarma, pokud si nás najmete na vyřešení vašeho problému, které vám v rámci této službu navrhneme.

V rámci této služby zjistíme, v čem je váš právní problém, jaká z něj pro vás vyplývají právní rizika a navrhneme konkrétní možná řešení. Žádný právní problém pro nás není dost velký. Zároveň se ale rádi zabýváme i standardizovanými případy za předem danou a pro vás výhodnou cenu, jejichž nabídku naleznete na hlavní stránce.

Jak vám službu poskytneme

  • Po krátké registraci uhradíte naše služby platební kartou nebo převodem na účet, je to jednoduché jako v jakémkoli jiném eshopu,
  • Do jednoho pracovního dne po úhradě služby vás kontaktuje náš advokát s posouzením vašeho problému a návrhem právního řešení,
  • v některých případech se s vámi náš advokát ještě telefonicky spojí, aby si ujasnil rozsah problému (počítejte cca 5-15 min),
  • poté, co budete znát rozsah vašeho právního problému, můžete investovat do jeho vyřešení.
Co pro vás uděláme Řešení na míru
Zjistíme v čem vězí váš právní problém a rizika
Navrhneme další postup za účelem vyřešení problému a pevnou cenu za toto řešení
Do kdy tak učiníme?do 24 hodin
Cena služby při následném objednání navrhovaného řešenízdarma
Konečná cena včetně DPH590487,58 Kč bez DPH

Co obvykle řešíme

Každý den řeší naši právníci (přesněji advokáti) ty nejkomplikovanější právní potíže našich klientů, například:

  • komplexní majetková vypořádání,
  • žaloby na jednotlivce i stát,
  • problémy v podnikání nebo v práci,
  • odpovědnost za škodu či ublížení na zdraví,
  • všechny způsoby zastupování u soudu včetně rozvodů a sporu o výživné a mnohé další.

Kdo vám službu poskytne

Služby poskytují advokáti zapsáni na seznamu advokátů České advokátní komory (ČAK) nebo pod jejich zkušeným vedením advokátní koncipienti. Všichni naši právníci jsou pojištěni proti škodě, kterou by mohli klientovi způsobit nesprávnou právní radou. Podívejte se na medailonky našich advokátů.

Všichni naši advokáti a koncipienti jsou navíc specializovaní na určitou právní oblast, před vaší věcí již řešili řadu obdobných problémů. Proto jsou naše služby vysoce efektivní, odborné a v konečném důsledku i levnější než u právníků bez specializace.

Služby poskytujeme v celé ČR, zpravidla online! Nejsme jen advokáti z Prahy, ale naše služby vám poskytneme i v té poslední vísce. Online, efektivně, rychle, finančně výhodně.

Garance vrácení peněz!

Pokud se službou našeho advokáta nebude z jakéhokoliv důvodu spokojeni, vrátíme vám u nás utracené peníze bez diskuzí! Této garance se nebojíme, protože 99% našich klientů říká, že by naše služby doporučili svým rodinám a přátelům. Také se tak i děje.

Ačkoliv naše právní poradenství poskytujeme zpravidla online, budete v porovnání s klasickou advokátní kanceláří příjemně překvapeni. Požadujte pro sebe garanci kvality a nespoléhejte na bezplatnou právní poradnu ani bezplatné právníky.

Co říkají lidé, kteří využili našich služeb?

Ing. Lucie Proroková, Ostrava (překladatelka): „S jednorázovou konzultací jsem byla velice spokojena. Získala jsem zpětnou vazbu ke smlouvě a navíc jsem z celé konzultace získala zápis. A to vše v krátkém termínu - do druhého dne od objednání.“
Michal Vrátný, Praha (podnikatel): „Děkuji za rychlou a precizní radu. Musím se přiznat, že jsem byl původně k přínosu advokáta skeptický. Nakonec jsem však rád, že jsem do toho šel. Navíc mám jasno v tom, kam se příště ohledně právního poradenství pohodlně obrátit.“
MDDr. Pavla Kramolišová, Nový Jičín (zubařka): „Oceňuji, jak rychle a pro mě jako laika srozumitelně pracujete. Ušetřilo mi to čas, nervy a obavy s neznámého. Už nikdy do bezplatné právní poradny.“
Lukáš Řezníček, Praha (řízení letového provozu): „Web i odvedenou službu hodnotím rozhodně pozitivně. Advokátní kancelář Dostupný advokát odhalila v mé smlouvě o převodu bytu „nenápadné“ riziko, které by mě stálo hodně peněz.“
Štěpán Mičunek, Rožnov p. R. (podnikatel): „Na Dostupného advokáta jsem se obrátil s prosbou o pomoc s neplatičem. Advokáti mi poradili, jak dále postupovat. Náš spor se dostal až před soudy, kde byl Dostupný advokát můj právní zástupce. Soudy jsem vyhrál, služby tohoto webu mohu vřele doporučit.“
Tomáš Hrdlička, Nové Strašecí (servisní technik): „Jít osobně za právníkem mně přišlo dost nepříjemné. Zde jsem ale všechno vyřídil bez toho, abych se s ním musel setkat a hledat ho v seznamu advokátů. Koupil jsem u něj právní konzultaci, protože mě zaměstnavatel vyslal na dlouhodobou pracovní cestu a já jsem ani nevěděl, na co mám nárok. S právníkem jsem mluvil online přes skype, byl příjemný, služba rychlá, můžu jen doporučit.“
Pavel Kasal, Praha (provozovatel webu): „Při předčasném odstoupení od operativního leasingu mi byla vyúčtována nesmyslně vysoká částka za to, že se vůz údajně prodal za nižší cenu, než byla jeho tržní hodnota. To se mi nezdálo, a tak jsem se obrátil na online právní poradnu Dostupného advokáta, který se velice rychle seznámil s celým případem a následně mi doporučil možné varianty, jak se bránit. Samozřejmě mi pomohli připravit potřebné podklady. Díky nim jsem musel uhradit pouze zlomek původní částky a tím ušetřil desetitisíce korun.“
Mgr. Vojtěška Kupcová, Otrokovice: „Chci poděkovat za výborné služby, které jste mi poskytli. Jsem důchodkyně a nesplacená směnka ve výši 100.000 Kč pro mne představovala ztrátu finanční rezervy, kterou v mém věku považuji za důležitou. Ztrácela jsem naději. "Dostupný advokát" kvalifikovaně záležitost vyřešil bez toho, abych někam musela chodit či se dokonce účastnit soudních jednání! Mnohokrát děkuji, vaší práce si velice vážím a přeji hodně úspěšných řízení.“
Další reference našich zákazníků naleznete v záložce Reference.

Napsali o naší službě:


Ohodnoťte tento článek:

Mohlo by vás také zajímat: