Jak se bránit proti krachu slevového portálu? | Dostupný advokát

Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

Obrázek k článku Jak se bránit proti krachu slevového portálu Nakupvakci.cz?

22. 12. 2016 / autor: Ondřej Preuss

Slevový portál Nakupvakci.cz dne 13. 12. 2016 ukončil svoji činnost. Zanechal po sobě patrně tisíce zákazníků, kteří drží v ruce vouchery na dárky či služby a nevědí, zda za ně něco obdrží. Údajně už u jednotlivých poskytovatelů narážejí. Jaké jsou jejich možnosti a jaké možnosti mají poskytovatelé služeb, kteří za vydané poukazy neobdrželi od slevového portálu žádné plnění?

Na webu nakupvakci.cz dnes visí oznámení jeho provozovatele, že na sebe podává návrh na insolvenční řízení. Důvodem je neúspěch v podnikání, kdy údajná ztráta za 6 let fungování dosáhla kumulativně 45 mil. Kč. Platební neschopnost vede dle majitele webu k výhružkám od poskytovatelů služeb, z nichž někteří „posílají do firmy Rusy, kteří z nich dlužné peníze vytlučou“.

Mám v ruce „voucher“, mám tedy nárok na poskytnutí služby?

Pod stromečkem můžete najít obálku s voucherem, neboli poukázkou na zájezd, relaxační pobyt či vybraný pokrm v restauraci. Pak teprve s hrůzou zjistíte, že slevový portál již nefunguje a připravuje se na insolvenci.

Základní právní otázkou zde je, s kým a kdy klient, tedy spotřebitel, uzavřel smlouvu o poskytnutí služby. Kdo mu ji tedy musí poskytnout či nahradit. Nakupvakci.cz ve svých obchodních podmínkách tvrdí, že pouze zprostředkovává dodání zboží či poskytnutí služby. Sám nic neprodává ani neposkytuje. Jedná vlastně jako zástupce poskytovatele, který jeho prostřednictvím nabízí své služby zákazníkům, běžným spotřebitelům.

Objednávka spotřebitele je podle této konstrukce návrhem na uzavření smlouvy. Samotná smlouva např. o koupi zájezdu je pak uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu poskytovatele spotřebiteli s jeho návrhem. Poskytovatel doručuje souhlas spotřebiteli e-mailem prostřednictvím nakupvakci.cz. Jedná se o doručení daného voucheru. Tím je tedy smlouva uzavřena.

Podle tohoto výkladu je tedy zákazník i po krachu zprostředkovatele (nakupvakci.cz) oprávněn požadovat poskytnutí služby po konkrétním hotelu, restauraci či e-shopu.

Může se poskytovatel poskytnutí služby či zboží bránit?

Každý z poskytovatelů má patrně uzavřenou jasnou smlouvu s provozovatelem slevového portálu (nakupvakci.cz), která vymezuje jejich vzájemná práva a povinnosti. Bez znalosti těchto konkrétních smluv, které řeší i odpovědnost jednotlivých stran a rozdělení kupní ceny za službu, není možné přesně odpovědnost poskytovatele vymezit.

Obecně může tvrdit, že službu nikdy nepotvrdil a že ho slevový portál neměl mandát zastupovat při jednání s klientem a potvrzovat za něj ještě nevypořádané služby. Je totiž představitelná situace, že poskytovatel již dávno s portálem ukončil spolupráci a ten přesto dál nabízel a inkasoval za jeho služby. Pokud bude muset nějakou službu poskytnout, i když za ní neobdržel platbu, musí škodu vymáhat po slevovém portálu a přihlásit se do insolvence.

Jak tedy postupovat?

Nejbezpečnější postup je na nic nečekat a co nejdříve si nechat přímo poskytovatelem potvrdit uzavřenou smlouvu (tedy daný voucher). Postačí např. e-mailovou zprávou. V případě krachu slevového portálu se pak nemusí klient obávat, že by o své peníze automaticky přišel. Poukaz je vhodné takto uplatnit hned po zakoupení.

Pokud klient disponuje potvrzeným voucherem, tedy má jednoznačně uzavřenou smlouvu o poskytnutí služby přímo s poskytovatelem, rozhodně by se neměl nechat zastrašit či odradit neochotným přístupem. Má nárok na službu či zboží nebo na vrácení peněz přímo od poskytovatele.

To, že poskytovatel třeba ještě nedostal reálně od slevového portálu zaplaceno, je druhá věc a jeho problém. Může je soudně vymáhat na provozovateli slevového portálu, ale to jde mimo klienta.

Pokud klient nemá jednoznačně potvrzený voucher, stejně může v jednání s poskytovatelem uspět, pokud převáží daná konstrukce o zprostředkování. Je však možné pro jistotu pohledávku raději přihlásit do insolvenčního řízení a také podat trestní oznámení na podvod ze strany slevového portálu.


Rychlá konzultace s právníkem – specialistou na problém, který potřebujete vyřešit

Úvodní konzultace je nejúčinnější způsob řešení jakékoli právní záležitosti. Během 30-60 minut pro vás najdeme vhodný právní postup a navrhneme vám řešení. Podklady nám pošlete jednoduše elektronickou cestou, a do druhého dne se s vámi spojíme a celou věc probereme.

Rychlou úvodní konzultací vám dokážeme poradit s 90 % toho, s čím se jako běžný občan nebo firma setkáte. Nejčastěji to bývají tyto případy:

  • obrana práva z uzavřené smlouvy (včetně uplatnění smluvních pokut),
  • dohody a spory ohledně koupě nemovitostí a nájmů bytů (včetně zápisu do katastru nemovitostí),
  • rozvody a výživné,
  • spory ohledně náhrady škody,
  • neoprávněné exekuce a zastupování v insolvenčním řízení,
  • neoprávněná výpověď ze zaměstnání, včetně nároku na odstupné,
  • reklamace vad a záruky za provedené práce,
  • ochrana osobnosti,
  • pokuty uložené za provoz automobilu,
  • převody automobilů a motocyklů.

Vše s námi můžete vyřídit telefonicky, e-mailem nebo přes Skype, ať už bydlíte kdekoliv. Jednoduše a skutečně účinně. Bez zbytečného chození do advokátní kanceláře. Radíme běžně i přes 8 časových pásem klientům, kteří právě surfují na Bali.

Každý měsíc poradíme na dálku nejméně 200 lidem. Osobně nebo při soudním řízení pak další stovce.

Co pro vás uděláme:

Varianty naší nabídky Rychlá konzultace Prémiová konzultace
Délka konzultace s advokátem30 minut
Konzultace proběhnetelefonicky, Skypetelefonicky,
Skype, e-mail
Jak rychle konzultace proběhnedo 24 hodindle vaší potřeby
Konečná cena včetně DPH750619,80 Kč bez DPH1200991,68 Kč bez DPH

Jako advokáti samozřejmě zachováváme soukromí a mlčenlivost. Cokoli si řekneme nebo napíšeme, zůstane pouze mezi námi. I proto máme zabezpečený systém, přes který nám posíláte citlivé podklady. Vše je tak bezpečnější než přes e-mail.

Rychlé představení služby

Děkujeme klientům, kteří nám dovolili sepsat své příběhy, a sdílet tak s dalšími z vás své zkušenosti:

Ing. Lucie Proroková, Ostrava (překladatelka): „S jednorázovou konzultací jsem byla velice spokojena. Získala jsem zpětnou vazbu ke smlouvě a navíc jsem z celé konzultace získala zápis. A to vše v krátkém termínu - do druhého dne od objednání.“
Michal Vrátný, Praha (podnikatel): „Děkuji za rychlou a precizní radu. Musím se přiznat, že jsem byl původně k přínosu advokáta skeptický. Nakonec jsem však rád, že jsem do toho šel. Navíc mám jasno v tom, kam se příště ohledně právního poradenství pohodlně obrátit.“
MDDr. Pavla Kramolišová, Nový Jičín (zubařka): „Oceňuji, jak rychle a pro mě jako laika srozumitelně pracujete. Ušetřilo mi to čas, nervy a obavy s neznámého. Už nikdy do bezplatné právní poradny.“
Lukáš Řezníček, Praha (řízení letového provozu): „Web i odvedenou službu hodnotím rozhodně pozitivně. Advokátní kancelář Dostupný advokát odhalila v mé smlouvě o převodu bytu „nenápadné“ riziko, které by mě stálo hodně peněz.“
Štěpán Mičunek, Rožnov p. R. (podnikatel): „Na Dostupného advokáta jsem se obrátil s prosbou o pomoc s neplatičem. Advokáti mi poradili, jak dále postupovat. Náš spor se dostal až před soudy, kde byl Dostupný advokát můj právní zástupce. Soudy jsem vyhrál, služby tohoto webu mohu vřele doporučit.“
Tomáš Hrdlička, Nové Strašecí (servisní technik): „Jít osobně za právníkem mně přišlo dost nepříjemné. Zde jsem ale všechno vyřídil bez toho, abych se s ním musel setkat a hledat ho v seznamu advokátů. Koupil jsem u něj právní konzultaci, protože mě zaměstnavatel vyslal na dlouhodobou pracovní cestu a já jsem ani nevěděl, na co mám nárok. S právníkem jsem mluvil online přes skype, byl příjemný, služba rychlá, můžu jen doporučit.“
Pavel Kasal, Praha (provozovatel webu): „Při předčasném odstoupení od operativního leasingu mi byla vyúčtována nesmyslně vysoká částka za to, že se vůz údajně prodal za nižší cenu, než byla jeho tržní hodnota. To se mi nezdálo, a tak jsem se obrátil na online právní poradnu Dostupného advokáta, který se velice rychle seznámil s celým případem a následně mi doporučil možné varianty, jak se bránit. Samozřejmě mi pomohli připravit potřebné podklady. Díky nim jsem musel uhradit pouze zlomek původní částky a tím ušetřil desetitisíce korun.“
Mgr. Vojtěška Kupcová, Otrokovice: „Chci poděkovat za výborné služby, které jste mi poskytli. Jsem důchodkyně a nesplacená směnka ve výši 100.000 Kč pro mne představovala ztrátu finanční rezervy, kterou v mém věku považuji za důležitou. Ztrácela jsem naději. "Dostupný advokát" kvalifikovaně záležitost vyřešil bez toho, abych někam musela chodit či se dokonce účastnit soudních jednání! Mnohokrát děkuji, vaší práce si velice vážím a přeji hodně úspěšných řízení.“
Další reference našich zákazníků naleznete v záložce Reference.

Napsali o naší službě:


Ohodnoťte tento článek:

Mohlo by vás také zajímat: