Advokátní služby sice poskytujeme v Dostupném advokátovi jiným způsobem, než bylo dosud obvyklé – online, specializovaně a s automatizovanými administrativními procesy … –, ale přesto za přísného dodržování všech advokátních předpisů. Hodnoty jako důvěrnost, zamezení střetu zájmů, odbornost a čestnost jsou i naší základní mantrou. Jako pro jedničku českého online trhu, opakovaně oceněnou jako Retailová advokátní kancelář roku, jsou pro nás dlouhodobě samozřejmostí. Něčím, z čeho jsme nikdy neslevili a nikdy neslevíme.
Při tom si ale uvědomujeme, že se dosavadní trendy mění. Lidé nakupují online a právní poradenství v tomto není výjimkou. My tomuto trendu jdeme naproti a posilujeme advokacii tak, aby dokázala čelit výzvám, které přináší změna spotřebitelského chování.
Advokacie stojí v současném světě před řadou výzev. Pokud je uchopíme správně, mohou se nám otevřít nové trhy, služeb advokátů mohou využívat lidé, které by to ještě před pár měsíci ani nenapadlo. Advokacie, zvláště ta retailová, totiž bude dostupnější: cenově, kontaktně i obsahově.
Jak tedy k našemu byznysu – a zároveň k poslání – v Dostupném advokátovi přistupujeme?
1. Důvěrnost, mlčenlivost a Dostupný advokát: Ještě přísněji
Bez důvěrnosti a mlčenlivosti by advokacie ztratila smysl. Pro advokáty, ale hlavně pro jejich klienty. V on-line advokacii to platí dvojnásob. Když nesedíte u jednoho stolu, musíte si být hodně jistí, že se z vaší konverzace nedostane nic dál. Navíc máte jen jednu šanci: důvěru nelze většinou znovu získat. Buď ji máte, nebo nemáte.
V Dostupném advokátovi proto pro komunikaci přes náš systém používáme šifrované rozhraní a data poctivě chráníme. Využíváme samozřejmě jen zabezpečné servery a dvoufázová ověření na všechny přístupy, a to včetně emailu. (Věděli jste, že má dodnes spousta advokátů k vyřizování pracovní pošty obyčejný freemail na Seznam.cz?)
V této souvislosti i my vítáme výkladové stanovisko České advokátní komory k poskytování právních služeb online. Pravidla v něm obsažená jsme ale dodržovali ještě před jeho vydáním. A jsme na sebe vlastně ještě přísnější, než vyžaduje ČAK.
2. Komunikace s klientem a Dostupný advokát: Vícero ověření
Ale s kým vlastně při výkonu on-line advokacie komunikujeme jako s „klienty“? A jak si jejich pravou identitu máme a můžeme ověřit? Nemůže třeba jít o protistranu? V Dostupném advokátovi tohle máme dobře ošetřené.
Neobchodujeme se vzory ani s právními polotovary. Naši klienti tak od první chvíle a po celou dobu komunikují vždy s odborně vyškoleným personálem, který ctí zásady důvěrnosti. Důsledné vyloučení konfliktu zájmů je pro Dostupného advokáta dlouhodobou samozřejmostí.
Obhospodařujeme právní záležitosti tisícům různých klientů, a tak jsme již před lety zavedli robustní automatický systém „varování“ před možným střetem zájmů podle údajů od klienta a našeho systému. Advokát tedy ještě před tím, než věc převezme, vidí potenciální střet zájmů s konkrétní jinou zakázkou a může si ho i ověřit. Do tohoto systému postupně zapojíme i nástroje umělé inteligence. Tak, aby bylo vše ještě lépe pokryto a k vyhodnocení možných střetů zájmů docházelo s naprostou přesností a automaticky. Striktně dodržujeme AML pravidla. Vždy komunikujeme rovněž telefonicky a ověřujeme si identitu klienta, někdy například i prostřednictvím CZECHpointu.
Důvěra klienta je pro nás prvořadá. Mnozí z nich se nás ostatně obrací často právě proto, aby měli jistotu, že nebude jejich právní zástupce nijak ovlivněn, například místními poměry či vztahy. Náš systém je navíc vytvořen tak, že advokáti nevidí všechny objednávky, ale vždy jen ty, na nichž pracují. Tím je zaručena důvěrnost taktéž dovnitř systému.
Související služba
Řešení právního problému na míru
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.
Chci pomoct
- Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
- Vše zvládneme on-line nebo osobně v jedné z našich 4 kanceláří.
- 8 z 10 požadavků vyřešíme do 2 pracovních dnů.
- Pro každý právní obor máme specialistu.
3. Konkurence a Dostupný advokát: Spíše doplnění a alternativa
Může být on-line advokacie tvrdou konkurencí klasické advokacie? Může znamenat skutečnou disrupci právního trhu? Co se v advokátním byznysu smí a co nesmí? Klíčovými slovy jsou rychlost, odbornost a cenová dostupnost. Ale také automatizace a již brzy umělá inteligence. Jak tohle v Dostupném advokátovi myslíme?
Dostupný advokát je od začátku budován jako v první řadě prvotřídní služba, ne konkurence komukoliv. Služba konkrétnímu klientovi, ale také služba celému systému justice. Čím více lidí dostane odborné právní zastoupení, tím kultivovanější bude celá společnost. Úřední i justiční procesy budou efektivnější a daleko spravedlivější. S tímto přesvědčením jsme Dostupného advokáta založili, takto ho budujeme a tento projekt také dál budeme rozvíjet.
Advokacii nevnímáme jako zápas v bahně. Naopak, vítáme zastoupení protistran, většinou je pak jednodušší dospět ke konstruktivnímu řešení. Naše klienty nikdy neženeme do konfliktu za každou cenu. A díky kolegům advokátům snadněji dosahujeme smírného řešení, výhodného pro obě strany.
Jako v každém byznysu ale i v advokacii platí tržní zákony a nepsaná pravidla konkurence. Advokacie je tradiční podnikání, silně svázané regulací. Ta je většinou ku prospěchu klientů, v některých případech může ale etický kodex vést až k umělému snižování konkurenčnosti prostředí a tím paradoxně k oslabování advokacie jako celku. Ano, oslabování a nikoliv posilování, protože pravidlo, které každý porušuje, není pravidlem. V etickém kodexu je jich takových bohužel několik. Na to jsme v Dostupném advokátovi citliví a nepovažujeme to za tu nejlepší cestu vpřed.
I pro advokacii totiž platí neúprosný tlak na vyšší efektivitu, nižší byrokracii při vyřizování právních záležitostí klientů a celkově jednodušší přístup k advokátovi. Proto jdeme cestou cenové transparence, tlačíme na rychlost vyřizování objednávek a zapojujeme do našich systému technologie dosud v advokacii zcela nevídané míře. K tomu všemu rovněž patří usilovná práce se zpětnou vazbou klienta a garance vrácení peněz.
Konkurence — tak jak ji my chceme provozovat — znamená především razantní vylepšování kvality služeb pro klienty Dostupného advokáta. Jde o rychlost, odbornost a cenovou dostupnost. A tím se opět dostáváme na začátek.
4. Reklama a Dostupný advokát: Ve prospěch klientů
O reklamě v advokacii a na advokacii platí pořád hodně mýtů. Za prvé, není zakázaná! Advokáti na své aktivity potencionální klienty upozorňovat mohou. A podle našeho názoru dokonce mají. Protože bez advokátů není spravedlnosti. A tak je hlavně ve prospěch klientů se dozvědět, že třeba náš Dostupný advokát existuje.
V Dostupném advokátovi používáme všechny standardní kanály marketingového mixu. Objednáváme si cílené PPC reklamy, stejně jako aktivně vytváříme náš mediální obraz, třeba prostřednictvím edukativních a osvětových seriálů v médiích. Ve zpravodajství často nabízíme naše komentáře k právě řešeným právním otázkám a složité věci vysvětlujeme lidskou řečí.
Hlavně ale spotřebitele edukujeme v právních otázkách. A zejména: pod hlavičkou Dostupného advokáta jsme vybudovali nejnavštěvovanější obsahový web s právní problematikou v České republice. Naše prezentace však nikdy není podbízivá, nerealistická, zavádějící či nekolegiální. Toho se držíme, i když si nemyslíme, že je ve všech ohledem nastavení reklamy pro advokáty správné. Přístup České advokátní komory k reklamě v některých případech spíše zaostává za dobou, v níž právě žijeme.
Zkrátka, i pokud jde o reklamu a PR, držíme se našeho kréda: odbornost, specializace, důstojnost.
5. Umělá inteligence a Dostupný advokát: Zkvalitnění i znásobení potenciálu
Umělá inteligence začne v právu hrát v dohledné budoucnosti – řádově půjde maximálně o vyšší jednotky let – dominantní roli. Je jedno, co si o tom, kdo myslí, prostě se to stane. V Dostupném advokátovi o tom nepochybujeme a chystáme se na to. A klidně se o své zkušenosti a nástroje s našimi partnery i podělíme.
Umělá inteligence nám práci nevezme, naopak pomůže nám ji zefektivnit. V mnohém už se to totiž děje. V současnosti pomáhá umělá inteligence klientům Dostupného advokáta se základní orientací v jejich problémech. Komunikují totiž s naším online asistentem AI.DA, který je schopen odpovědět na základní dotazy a funguje na bázi ChatGPT. Při svých odpovědích používá obsah webu Dostupného advokáta, tedy nejnavštěvovanějšího obsahového právního webu v České republice.
Už nyní plánujeme spuštění výrazně vylepšené verze AI.DA, která bude umět v základním rozsahu identifikovat právní zadání a zefektivnit cestu klienta k advokátovi. Vlastně provede prvotní konzultaci. Umělá inteligence může následně vhodně zvolenými nástroji usnadnit také práci advokáta a pomoci vyřešit i nedostatek juniorních kolegů, kteří mnohdy nemají o vstup do advokacie zájem.
AI tak pomůže zabít tři mouchy jednou ranou: zefektivní a zkvalitní práci advokáta, ubere z rutiny, umožní se soustředit na skutečně důležité věci a znásobí jeho pracovní potenciál. Umělá inteligence tedy neohrožuje advokátní byznys jako takový, právě naopak. Bohatnoucí společnost bude služby právníků využívat čím dál častěji. Rozvoj advokátního byznysu ale může uvíznout na nedostatku schopných a proklientsky orientovaných lidů. Jak je ale patrné, právě s tím nám AI pomůže.
A navíc: Online advokacie, Dostupný advokát a pomoc regionům
Přemýšlíte stejně jako my v Dostupném advokátovi o tom, jak může online advokacie pomoci regionům – třeba i s aktuálními škodami způsobenými povodněmi? A o tom, že právě v poskytování právních služeb online přináší dostupnost právních služeb pro co možná nejširší okruh lidí? Tedy o tom, že i díky online advokacii může být svět spravedlivější a právo přístupnější a dostupnější?
Samozřejmě to znamená také to, že se před advokáty díky poptávce po online poradenství otevírají nové trhy. Našich služeb začínají využívat – a do budoucna to bude ještě výraznější – lidé, které by to dříve, možná i jen před pár měsíci, ani nenapadlo. Navíc, mnohdy i pro řešení jednoduchých problémů a sepisování základních smluv, které si dřív dělávali dost často na koleni.
Právě těmto klientům se snažíme vycházet maximálně vstříc a právě pro ně Dostupný advokát pracuje. Nekonkurujeme tak primárně klasické advokacii, ale spíše ji doplňujeme. Tím i z trhu vytlačujeme pokoutníky, kteří třeba jen prodávají obecná vzorová řešení nebo se z nejrůznějších důvodů vyhýbají regulaci České advokátní komory. Což znamená pro ty, kteří jejich služeb využívají, nepříjemné riziko. I tomu se tak při naší činnosti – včetně té osvětové – snažíme předcházet.
Věříme totiž tomu, že vždy bude poptávka po „živém“ českém advokátovi, kterého můžeme přivést i do nejzapadlejšího sídla v českých horách, ale také třeba do australské buše. Tento živý advokát podléhá standardnímu dozoru a naplňuje všechny regule, je to vyškolený profesionál a dokáže klientovi skutečně pomoci. Může být i úzce zaměřeným „pražským“ specialistou, pokud je po něm zrovna v regionech poptávka. Rozdíl je vlastně jen v tom, že s ním klienti, kteří využívají služeb Dostupného advokáta, většinou mluví a komunikují na dálku.