Na našem webu je pro návštěvníky aktuálně připraveno přes 80 variant služeb a přibližně 700 textů na blogu i jiných částech webu. To už je pořádná porce informací, v nichž nemusí být vždy úplně snadné se vyznat, přečíst je a vybrat pro sebe to správné řešení nebo platnou radu pro tu kterou konkrétní situaci, hlavně pokud jste právní laik. Přemýšleli jsme proto, jak uživatelům co nejlépe informace zpřístupnit. Na webu samozřejmě používáme fulltextové vyhledávání, co nejlepší informační architekturu, kategorie, štítky a další prvky, které nám umožňují provázat související obsah a uživatele tak dovést na to správné místo. Přesto to není vždy jednoduchý úkol, například když spěcháte…
Využít k tomuto úkolu některou z AI, kterých je dnes na trhu k dispozici několik, nás samozřejmě napadlo hned, ale až po několika pokusech jsme připravili koncept technologie, které říkáme AIDA (což je zkratka z „AI a Dostupný advokát“). AIDA je vlastně „chytrý odpovídač“ postavený nad ChatGPT4 a obsahem našeho webu. Uživatel jej na našem webu uvidí na několika místech, na nichž se rozhoduje, kam pokračovat dál, případně přemýšlí, zda si chce objednat tu správnou službu.
Dotaz lze do AIDA vložit v prosté řeči, tak jak jste zvyklí komunikovat s AI technologiemi, a nebo tak, jak se nás uživatelé ptají po telefonu: „Jak si mám nechat zkontrolovat kupní smlouvu?“
„Pro jednoduchou demonstraci technologie jsme připravili zjednodušenou verzi AIDA na doméně https://ai.dostupnyadvokat.cz. Vyzkoušejte ji a napište nám,“ říká Jirka Chomát.
AIDA uživateli krátce odpoví v běžném jazyce a nabídne uživateli odkaz na službu, která vyřeší jeho problém, i několik článků, které se k tématu vztahují a mohly by uživateli pomoci se dále zorientovat v problému. Ne vždy může samozřejmě dotaz zodpovězen nebo má objektivně nějaké právní řešení, ale i pro tyto situace máme připravenu záchrannou odpověď s odkazem na naše kontaktní údaje.
V tuto chvíli je technologie zcela čerstvě nasazená na náš web v testovacím režimu a my budeme sledovat jak ji uživatelé používají, jaké dotazy pokládají a jak naloží s odpovědí od naší AI. Technicky služba běží na našich serverech na technologiích Node.js, React, PosgtreSQL a ChatGPT4, která nám vrací slovní odpověď a hledá v našich datech a textech tu správnou odpověď a službu pro uživatele.
Dotazy k technologii lze směřovat na Jirku Chomáta a jeho email jiri.chomat@dostupnyadvokat.cz.