EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.
EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.
Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence všech plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem. Celý systém funguje tak, že podnikatel odešle pomocí datové zprávy informaci o proběhlé platbě finanční správě a zpět se podnikateli vrátí unikátní kód, který se vytiskne na účtenku zákazníkovi.
Stát tak dostane informaci o každé platbě, která proběhne. Cílem je odstranit tzv. „černé“ a tím nezdaněné platby a získat pro státní rozpočet více prostředků.
EET dopadá v podstatě na všechny živnostníky, drobné i ostatní podnikatele, kteří realizují prodej koncovým zákazníkům. Týká se ubytovacích, stravovacích a pohostinských služeb, velkoobchodu a maloobchodu (obchody, stánky, opravny) a v neposlední řadě rovněž lékařů, právníků, účetních, kadeřnic, masérů apod. Dotkne se také podnikatelů v zemědělství, dopravě a různých řemeslných činností.
Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.
Zákon je již v platnosti od března 2016, ale účinný bude postupně v závislosti na oblasti podnikání.
Zhruba od 1. prosince 2016 začnou povinnosti z EET platit pro ubytovací, stravovací a pohostinské služby. Od 1. března 2017 začne EET platit pro maloobchod a velkoobchod a od 1. března 2018 se zapojí ostatní obory podnikání s výjimkou některých řemeslných a výrobních činností, pro které EET začne platit od 1. června 2018.
Podnikatelé, živnostníci nebo freelanceři, na které EET dopadá, se musí registrovat na příslušném finančním úřadu. Tam jim bude zřízen speciální certifikát, který použijí v rámci technologie pro výměnu dat s orgány finanční správy.
Pak bude potřeba připojení k internetu a pořízení technologie, která umožní výměnu dat s orgány finanční správy, včetně tiskárny.
Tým online právníků Dostupný advokát vám jej vyřeší.
Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.
Není to poprvé, co spolupracuji s touto právní kanceláří. Má zadání jsou od jednoduchých výpovědí ke složitějším uzavíráním smluv, zejména ve skutečnostech, na které zákon nepamatuje. Ani toto není problémem pro tuto právní kancelář. Pokud klient akceptuje to, že i záporná odpověď – ve smyslu dál do toho nepůjdeme – je vlastně řešením. A tady (zobrazit více) Není to poprvé, co spolupracuji s touto právní kanceláří. Má zadání jsou od jednoduchých výpovědí ke složitějším uzavíráním smluv, zejména ve skutečnostech, na které zákon nepamatuje. Ani toto není problémem pro tuto právní kancelář. Pokud klient akceptuje to, že i záporná odpověď – ve smyslu dál do toho nepůjdeme – je vlastně řešením. A tady jako klient pociťuji sílu právní kanceláře, že je věc konzultována z různých úhlů a pozor, peníze zde nejsou na prvním místě. Zastupitelnost kvality kvalitou doplněním z jiné oblasti- já říkám za rohem, co se přirozeně hned nevidí – může být rada od právníka pro klienta nesrozumitelnou, ale pokud klient věnuje maximální péči konzultaci a skutečně odevzdává pravdivé a snaží se i úplné informace, nemůže být negativní odpověď – ve smyslu dál do toho nepůjdeme – negativní, ale konstruktivní. A proto souhlasím s názorem že pravdivé informování kanceláře již od počátku (člověk sám bez vzdělání a právnické praxe není neomylný) zjednodušuje další postup a řešení vznikají takříkajíc současně, ve spolupráci. Zastupitelnost, ochota pomoci, rychlost, dozeptání se bez obavy z navýšení ceny vytváří prostor 50% na 50%. Obě strany jsou stejně zainteresované na výsledku. Proto si i příště vyberu toto právní kancelář.