EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.
EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.
Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence všech plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem. Celý systém funguje tak, že podnikatel odešle pomocí datové zprávy informaci o proběhlé platbě finanční správě a zpět se podnikateli vrátí unikátní kód, který se vytiskne na účtenku zákazníkovi.
Stát tak dostane informaci o každé platbě, která proběhne. Cílem je odstranit tzv. „černé“ a tím nezdaněné platby a získat pro státní rozpočet více prostředků.
EET dopadá v podstatě na všechny živnostníky, drobné i ostatní podnikatele, kteří realizují prodej koncovým zákazníkům. Týká se ubytovacích, stravovacích a pohostinských služeb, velkoobchodu a maloobchodu (obchody, stánky, opravny) a v neposlední řadě rovněž lékařů, právníků, účetních, kadeřnic, masérů apod. Dotkne se také podnikatelů v zemědělství, dopravě a různých řemeslných činností.
Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.
Zákon je již v platnosti od března 2016, ale účinný bude postupně v závislosti na oblasti podnikání.
Zhruba od 1. prosince 2016 začnou povinnosti z EET platit pro ubytovací, stravovací a pohostinské služby. Od 1. března 2017 začne EET platit pro maloobchod a velkoobchod a od 1. března 2018 se zapojí ostatní obory podnikání s výjimkou některých řemeslných a výrobních činností, pro které EET začne platit od 1. června 2018.
Podnikatelé, živnostníci nebo freelanceři, na které EET dopadá, se musí registrovat na příslušném finančním úřadu. Tam jim bude zřízen speciální certifikát, který použijí v rámci technologie pro výměnu dat s orgány finanční správy.
Pak bude potřeba připojení k internetu a pořízení technologie, která umožní výměnu dat s orgány finanční správy, včetně tiskárny.
Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.