Nejdůležitější informace k elektronické evidenci tržeb (EET)

JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D.
15. září 2016
2 minuty čtení
2 minuty čtení
Živnostníci a společnosti

EET je tu! Přečtěte si nejdůležitější informace, které tato povinnost přináší živnostníkům, podnikatelům a freelancrům.

1. Co je EET?

Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence všech plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem. Celý systém funguje tak, že podnikatel odešle pomocí datové zprávy informaci o proběhlé platbě finanční správě a zpět se podnikateli vrátí unikátní kód, který se vytiskne na účtenku zákazníkovi.

Stát tak dostane informaci o každé platbě, která proběhne. Cílem je odstranit tzv. „černé“ a tím nezdaněné platby a získat pro státní rozpočet více prostředků.

2. Koho se EET týká?

EET dopadá v podstatě na všechny živnostníky, drobné i ostatní podnikatele, kteří realizují prodej koncovým zákazníkům. Týká se ubytovacích, stravovacích a pohostinských služeb, velkoobchodu a maloobchodu (obchody, stánky, opravny) a v neposlední řadě rovněž lékařů, právníků, účetních, kadeřnic, masérů apod. Dotkne se také podnikatelů v zemědělství, dopravě a různých řemeslných činností.

Související služba

Právník pro podnikání

Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.

Chci pomoct

  • Při objednání služby přesně víte, co dostanete a kolik vás to bude stát.
  • Vše zvládneme on-line nebo osobně v jedné z našich 4 kanceláří.
  • 8 z 10 požadavků vyřešíme do 2 pracovních dnů.
  • Pro každý právní obor máme specialistu.

3. Od kdy začne EET platit?

Zákon je již v platnosti od března 2016, ale účinný bude postupně v závislosti na oblasti podnikání.

Zhruba od 1. prosince 2016 začnou povinnosti z EET platit pro ubytovací, stravovací a pohostinské služby. Od 1. března 2017 začne EET platit pro maloobchod a velkoobchod a od 1. března 2018 se zapojí ostatní obory podnikání s výjimkou některých řemeslných a výrobních činností, pro které EET začne platit od 1. června 2018.

4. Co je ke splní povinnosti potřeba?

Podnikatelé, živnostníci nebo freelanceři, na které EET dopadá, se musí registrovat na příslušném finančním úřadu. Tam jim bude zřízen speciální certifikát, který použijí v rámci technologie pro výměnu dat s orgány finanční správy.

Pak bude potřeba připojení k internetu a pořízení technologie, která umožní výměnu dat s orgány finanční správy, včetně tiskárny.

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Právník pro podnikání

Poskytneme vám zkušeného právníka pro vaše podnikání. Ať už budete jeho pomoc potřebovat nárazově, nebo třeba celý rok, bude vám vždy k dispozici. Při objednávce platíte pouze cenu za první měsíc služby, dále probíhá úhrada v měsíčních intervalech.

Chci pomoct

Autor článku

JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D.

Ondřej je ten člověk, v jehož hlavě uzrál nápad poskytovat advokátní služby online. Právním službám se věnuje již déle než 10 let a rád klientům pomáhá, když si nevědí rady s právními problémy.

Vzdělání
  • Právo, doktorské studium (Ph.D), Pf UK v Praze
  • Právo, L’université Nancy-II, Nancy
  • Právo, magisterské studium (Mgr.), Pf UK v Praze
  • Mezinárodní teritoriální studia (Bc.), FSV UK v Praze

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás ve 4 krajských městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8–18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2024
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)