Novela stanoví, že firmy nebudou smět používat ekologická označení a slogany bez toho, aby je doložily ověřitelnými údaji. Jakékoliv tvrzení o šetrnosti k životnímu prostředí bude muset být pravdivé a podložené, aby spotřebitelé nebyli uváděni v omyl falešnými „eko“ nálepkami.
Součástí návrhu je i podpora opravitelnosti a trvanlivosti výrobků. Opatření tak cílí nejen na marketingové praktiky, ale i na faktické prodloužení životnosti zboží a snížení množství odpadu. Novela navazuje na evropské snahy o regulaci greenwashingu, zejména na připravovanou směrnici Evropské komise o ekologických tvrzeních.
Pokud novela projde legislativním procesem a nabude účinnosti, firmy budou muset své ekologické sliby doložit konkrétními důkazy. Spotřebitelé tak získají větší jistotu, že zakoupené výrobky skutečně odpovídají deklarovaným vlastnostem, a nejedná se jen o marketingovou strategii.