Odstupné v roce 2015 | Dostupný advokát

Odstupné v roce 2015

Obrázek k článku Odstupné v roce 2015

27. 3. 2015 / autor: Ondřej Preuss

Při nezaviněném skončení pracovního poměru garantuje zákoník práce zaměstnanci „polštář“, který mu má umožnit v klidu si najít novou práci či jiné živobytí. Zaměstnavatelé navíc rádi odstupného využívali jako „motivace“ pro rozchod, tak aby byl pro zaměstnance méně bolestný a nevedl k nepříjemnému sporu.

Jaké změny přinesl rok 2015?

Odstupné je výhodné zejména proto, že se z něj neodvádí odvody na sociální a zdravotní pojištění a tak zaměstnavatel ušetří a zaměstnanec dostane více. To se však mělo podle původních záměrů s novým rokem 2015 změnit. Nakonec však ke změně nedošlo a i nadále platí, že se z odstupného, na které je dle zákona nárok žádné odvody neodvádějí. Kdy je však na odstupné nárok a jak je vysoké?

Zde k žádným změnám nedochází. Nejčastěji náleží odstupné při tzv. nadbytečnosti zaměstnance. Minimální výše odstupného je pak zaručena podle počtu odpracovaných let. Zaměstnanec, který působí u svého zaměstnavatele méně než rok, dostane při výpovědi z pracovního poměru např. z důvodu reorganizace odstupné jen ve výši alespoň jednoho průměrného měsíčního výdělku. Pokud pracovní poměr trvá déle než rok, ale méně než dva roky, vzniká nárok na nejméně dvojnásobek průměrného výdělku. Konečně pokud pracovní poměr trval přes dva roky, je možné nárokovat odstupné ve výši minimálně trojnásobku průměrného výdělku.

Před časem se v této věci vedl spor, který doputoval až k Nejvyššímu soudu. Nejvyšší soud daným rozhodnutím potvrdil, že odstupné je omezeno „pouze zezdola“ minimy, které zaměstnavatel musí dodržet, ale nic nebrání zaměstnavateli, aby se se zaměstnancem smluvně dohodli na odstupném jak vyšším, tak nově (od 1. 1. 2007) i z jiných výpovědních důvodů než jaké jsou uvedeny v zákoníku práce (sp. zn. 21 Cdo 613/2011).

Budou se strhávat odvody na sociální a zdravotní pojištění z nadstandardního odstupného?

Pokud vznikne nárok na odstupné ze zákonných důvodů, tak žádné srážky na povinné odvody aplikovány nebudou ani v tomto roce, a to i když bude poskytnuto ve vyšší než minimální výši. Představme si například zaměstnance pana Vomáčku, který pracuje pro svého zaměstnavatele jako soustružník rok a půl. Jednoho dne se se zaměstnavatelem dohodnou, že své cesty rozdělí a aby to pan Vomáčka akceptoval, slíbí mu zaměstnavatel místo dvou průměrných výdělků čtyři. Bude-li důvodem tohoto rozchodu nadbytečnost pana Vomáčky, nepodléhá odstupné žádným odvodům.

Zajistíme, že v případě výpovědi obdržíte vše, na co máte nárok. Pomůžeme vám bránit se proti zaměstnavateli. Už do dvou dnů, v celém Česku!

Ochráníme vaše práva při jakémkoli způsobu ukončení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele. S námi máte jistotu, že nepřijedete zkrátka. Vše vám pomůžeme vyřešit už do dvou dnů, pohodlně a on-line.

Ochráníme vaše práva, zjistíme, na co máte nárok

Ať už jste dostali výpověď z pracovního poměru (laicky výpověď dohodou), výpověď ve zkušební době nebo výpověď na hodinu (okamžité zrušení pracovního poměru), pečlivě zanalyzujeme vaši právní pozici ve vztahu k zaměstnavateli, prostudujeme veškerou dokumentaci a ověříme, zda skončení pracovního poměru proběhlo v souladu s právem. Pokud si přejete na pracovišti zůstat, poradíme vám, jak se výpovědi úspěšně bránit.

Až 60 % klientů zajistíme odstupné

Pokud vám něco zaměstnavatel po právu dluží, dohlédneme, aby vše zaplatil. Až 60 % našich klientů získá od zaměstnavatele díky naší právní pomoci odstupné. Řada z nich i poté, co byli nuceni podepsat dohodu o rozvázání pracovního poměru. To vše v maximální rychlosti, aby neutrpěla vaše práva. Pomůžeme vám stejně jako panu Méďovi z našeho známého videa.

Co pro vás uděláme:

Naše nabídka Výpověď z práce
Prověříme oprávněnost výpovědi, kterou jste obdrželi od zaměstnavatele
Prověříme oprávněnost (návrhu) dohody o rozvázání pracovního poměru, kterou jste obdrželi od zaměstnavatele
Poskytneme konzultaci s advokátem pro posouzení vašich nároků, doporučení dalšího postupu a obrany proti zaměstnavateli30 minut
Jak rychle vše zpracujeme a najdeme pro vás řešení?do 48 hodin
Konečná cena včetně DPH18001487,52 Kč bez DPH

Rychlé představení služby

Nespoléhejte na rady ani vzory zdarma

Anonymní vzory a rady z bezplatné právní poradny vám mohou zkomplikovat život a v důsledku nemusí ochránit vaše práva. Jedině rada poskytnutá advokátem, který se specializuje na pracovní právo, vás opravdu účinně ochrání. Garantujeme správnost všech rad podle zákoníku práce a zákona o zaměstnanosti.

S čím jsme už klientům pomohli?

Radíme klientům při všech způsobech skončení pracovního poměru včetně ukončení dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce. Zejména jsme radili při výpovědích ze strany zaměstnavatele:

• klientce, kterou propustili ze zaměstnání v pracovní neschopnosti,
  • klientovi, který utrpěl pracovní úraz a byla mu dána protiprávně výpověď ze zdravotních důvodů,
  • klientce při neoprávněném ukončení pracovního poměru ve zkušební době z důvodu těhotenství,
  • klientovi při neoprávněném okamžitém zrušení pracovního poměru.
Pomůžeme i vám, ať už je váš pracovní problém jakýkoli.

Co říkají lidé, kteří využili našich služeb?

Tomáš Hrdlička, Nové Strašecí (servisní technik): „Jít osobně za advokátem mně přišlo dost nepříjemné. S Dostupným advokátem jsem ale všechno vyřídil bez toho, abych se s kýmkoli vůbec musel setkat. Koupil jsem u něj konzultaci, protože mě zaměstnavatel vyslal na dlouhodobou pracovní cestu do dost exotické země, aniž by mi cokoli vysvětlil a já jsem ani nevěděl, na co mám nárok. Advokát přes skype příjemný, služba rychlá, můžu jen doporučit.“
Další reference našich zákazníků naleznete v záložce Reference.

Radíme vám i v médiích:

Mohlo by vás také zajímat: