Reklamace musí být ze zákona vyřízena včas. Pokud lhůta uplynula, máte jako spotřebitel silnější postavení a můžete podniknout konkrétní kroky, abyste se domohli svých práv.
Reklamace musí být ze zákona vyřízena včas. Pokud lhůta uplynula, máte jako spotřebitel silnější postavení a můžete podniknout konkrétní kroky, abyste se domohli svých práv.
Podle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinen reklamaci vyřídit – tedy rozhodnout a odstranit vadu, případně zboží vyměnit nebo vrátit peníze – nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud jste se nedohodli na delší lhůtě. Pokud tato lhůta marně uplyne, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Máte proto právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, nebo můžete trvat na dodání nové věci.
V praxi doporučujeme zaslat prodejci písemnou výzvu (ideálně e-mailem nebo doporučeným dopisem), ve které ho upozorníte na uplynutí zákonné lhůty a stanovíte přiměřenou lhůtu k okamžitému vyřízení reklamace. Pokud na výzvu nereaguje, obraťte se na Českou obchodní inspekci. Nevyřízení reklamace včas je přestupek proti ochraně spotřebitele.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.