Obchod mi reklamaci mobilu uznal, ale trvá to už 45 dní. Co s tím?

Mgr. Nikola Šedová
18. července 2025
1 minuta čtení
1 minuta čtení
Právní aktuality

Reklamace musí být ze zákona vyřízena včas. Pokud lhůta uplynula, máte jako spotřebitel silnější postavení a můžete podniknout konkrétní kroky, abyste se domohli svých práv.

Podle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinen reklamaci vyřídit – tedy rozhodnout a odstranit vadu, případně zboží vyměnit nebo vrátit peníze – nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud jste se nedohodli na delší lhůtě. Pokud tato lhůta marně uplyne, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Máte proto právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, nebo můžete trvat na dodání nové věci.

V praxi doporučujeme zaslat prodejci písemnou výzvu (ideálně e-mailem nebo doporučeným dopisem), ve které ho upozorníte na uplynutí zákonné lhůty a stanovíte přiměřenou lhůtu k okamžitému vyřízení reklamace. Pokud na výzvu nereaguje, obraťte se na Českou obchodní inspekci. Nevyřízení reklamace včas je přestupek proti ochraně spotřebitele.

Témata článku:

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Chci pomoct

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 6 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)