Rychlá právní rada: Obchod mi reklamaci mobilu uznal, ale trvá to už 45 dní. Co s tím?

Mgr. Nikola Šedová
18. července 2025
1 minuta čtení
1 minuta čtení
Právní aktuality

Reklamace musí být ze zákona vyřízena včas. Pokud lhůta uplynula, máte jako spotřebitel silnější postavení a můžete podniknout konkrétní kroky, abyste se domohli svých práv.

rozvod manželů

Podle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinen reklamaci vyřídit – tedy rozhodnout a odstranit vadu, případně zboží vyměnit nebo vrátit peníze – nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud jste se nedohodli na delší lhůtě. Pokud tato lhůta marně uplyne, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Máte proto právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, nebo můžete trvat na dodání nové věci.

V praxi doporučujeme zaslat prodejci písemnou výzvu (ideálně e-mailem nebo doporučeným dopisem), ve které ho upozorníte na uplynutí zákonné lhůty a stanovíte přiměřenou lhůtu k okamžitému vyřízení reklamace. Pokud na výzvu nereaguje, obraťte se na Českou obchodní inspekci. Nevyřízení reklamace včas je přestupek proti ochraně spotřebitele.

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Chci pomoct

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 6 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)