Zkazili mi zájezd. Na co mám nárok? | Dostupný advokát

Zkazili mi zájezd. Na co mám nárok?

Obrátil se na nás pan Antonín, kterému cestovní kancelář doslova zničila dovolenou. Jaké nároky jsme mu doporučili uplatnit? Čeho se lze při zkaženém zájezdu obecně domoci? Kdy už je však stížnost přes čáru?
Zkazili mi zájezd. Na co mám nárok?
3 minut čtení
Ondřej Preuss
19. 11. 2018

Pan Antonín z Prahy zažívá v práci poměrně velký stres. Proto si hned z kraje léta vymínil dovolenou. Nechtěl jet zase na stejné místo a tak rodinu vzal na trochu experimentální zájezd do Maroka. Země to byla dle jeho slov krásná, ale cestovní kancelář úplně selhala.

Při porušení své povinnosti musí cestovní kancelář zákazníkovi nahradit nejen škody na majetku, ale také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

V případě pana Antonína šlo nezvládnutí dopravy z letiště, kterou si nakonec musel obstarat a uhradit sám. Dále cestovní kancelář na poslední chvíli změnila hotel, který vůbec neodpovídal původní nabídce a nezajistila ani další doplňkové služby.

Pokud je na webové prezentaci či v katalogu uvedeno, že hotel je 50 metrů od moře s výhledem na staré město a disponuje i krásným bazénem a ve skutečnosti se jedná o napůl opuštěný dům duchů bez funkčního bazénu s výhledem na továrnu 15 minut pěšky od pláže, náhrada újmy je plně na místě. Obecně však půjde o újmu vždy, pokud dojde k podstatnému nesplnění povinností ze smlouvy o zájezdu.

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 490 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Klient má v prvé řadě nárok na zjednání nápravy, tedy např. přeměny nabízené polopenze na řádně objednanou plnou penzi. Pokud by k tomu nedošlo, má zákazník právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. To je případ pana Antonína, který si musel dopravu z letiště zařídit nakonec sám.

Pokud jde jako v případě pana Antonína ještě o podstatnější vady, o služby nižší kvality, je zde samozřejmě nárok na snížení ceny. Obecně je však nárok na slevu z ceny zájezdu podmíněn tím, že zákazník vytkne vadu bez zbytečného odkladu. Většinou soudy požadují výtku nejpozději do měsíce po skončení zájezdu.

Vodítko pro určení slevy, resp. odpovědnosti cestovních kanceláří, hledají české soudy v Německu. Tam již od 80. let judikatura užívá tzv. frankfurtskou tabulku slev. Za ubytování dál, než bylo slíbeno, určuje například až čtvrtinovou slevu, za chybějící výhled až 10 procent. Za nedostatky na pokoji – jako plíseň nebo hmyz– pak může zákazník podle závažnosti problémů chtít až 50% slevu. Tabulka však není pro české soudy závazná, jen podpůrná a samozřejmě záleží na okolnostech konkrétního zájezdu.

Vliv na slevu tedy může mít i to, zda se jedná o výlet otrlých kamarádů zejména po místních pivnicích, kdy hotel slouží vyloženě jen na přespání, nebo o romantickou dovolenou třeba na oslavu diamantové svatby.

Řešíte obdobný problém?

Tým online právníků Dostupný advokát vám jej vyřeší.

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 490 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

od 490 Kč
Chci pomoct
Předem dané ceny
Od začátku víte, kolik a za co platíte.
Vše zvládneme online
Takže ušetříte čas i peníze za dopravu.
Pracujeme rychle
90 % požadavků vyřešíme do druhého dne.
Zkušený tým
Pro každý právní obor máme specialistu.

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli


Mohlo by vás také zajímat

Když se dovolená nevydaří

Jak můžete postupovat v případě, že se vaše vysněná dovolená nebude odehrávat dle vašich představ a na co si dát pozor při reklamaci zájezdu, se dozvíte v našem dnešním blogu.

11. 8. 2019
Ondřej Preuss

Od kdy máte nárok na dovolenou?

Nastoupili jste do nového zaměstnání, máte tříměsíční zkušební dobu a nejste si jisti, od kdy již můžete využít dovolenou? Můžete ji využít ve zkušební lhůtě? A jak je to v...

2. 11. 2018
Ondřej Preuss

iDNES: Zaplatila si zájezd, šéf ji na dovolenou nepustil. Co dělat?

Pokud je ve společnosti zaveden nějaký vnitřní systém rezervací dovolených, neměl by ho zaměstnavatel porušovat.

9. 8. 2016
Ondřej Preuss

Jsme členy

ČAK logo

Znáte nás z médií

Dostupný advokát © 2013-2019