Zaplatil jsem zálohu za zájezd a kancelář ho zrušila. Vrátí mi peníze?

Mgr. Nikola Šedová
6. července 2025
1 minuta čtení
1 minuta čtení
Právní aktuality

Pokud cestovní kancelář zrušila zájezd, na který jste složili zálohu nebo celou cenu, nejste bez ochrany. Práva cestujících upravuje občanský zákoník i zvláštní zákon o zájezdech a spojených cestovních službách.

Pokud zájezd zruší cestovní kancelář z jakéhokoli důvodu (např. z důvodu nedostatečného počtu účastníků, organizačních problémů, epidemie), máte právo na vrácení všech peněz, které jste uhradili, a to do 14 dnů od zrušení. Cestovní kancelář nesmí účtovat storno poplatky ani jinak krátit částku, pokud sama zájezd zruší. Máte také nárok na vrácení zálohy ve stejné formě, v jaké byla poskytnuta, tedy obvykle převodem na váš účet.

Výjimkou je situace, kdy se s vámi kancelář výslovně dohodne na poskytnutí poukazu (voucheru). Na jeho přijetí ale nemáte povinnost přistoupit – pokud nesouhlasíte, můžete požadovat vrácení hotovosti. Pokud cestovní kancelář nereaguje, doporučuji písemně vyzvat k vrácení platby ve lhůtě (např. 14 dnů) a následně se obrátit na Českou obchodní inspekci nebo uplatnit nárok soudní cestou.

Témata článku:

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Chci pomoct

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 8 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)