Vzor úředního dopisu

  • Zjistěte, co by měl obsahovat úřední dopis.
  • Vzor vám umožní napsat úřední dopis na jakékoliv téma.
  • Zvažte pro další efektivní jednání s úřady právní konzultaci.
Aktualizováno: 17. 10. 2022
Úřední dopis
Náhled knížky

Jak co nejlépe na úřední dopis?

Úřední dopis je jakýkoliv oficiální dopis, který používáme při komunikaci s úřady. Jako příklad si můžeme představit jednání s místním obecním úřadem, ke kterému chceme podat žádost, poukázat na nějaký nešvar nebo například napsat stížnost na jednání některého z úředníků. 

Pro úřední dopis nejsou stanovena nějaká striktní pravidla, ale v podstatě by pro něj mělo platit to, co pro obchodní dopisy. V prvé řadě je tedy dobré si v bodech ujasnit, co má být vaším cílem. Jakékoliv složité vysvětlování a vrstvení podrobností úředníky spíše zmate a může je odradit od detailního čtení. Zaměřte se tedy jen na důležité a relevantní informace.

Tip: Přečtěte si tipy, jak se bránit proti rozhodnutí ve správním řízení.

Úřední dopis mívá jasně danou strukturu:

  • adresa – na úvod dopisu píšeme do pravého horního rohu adresu. Nejprve napište adresu svoji, můžete případně připojit i další kontakt jako telefonní číslo či e-mailovou adresu. V levém horním rohu pak bývá adresa příjemce – může se jednat o samotný úřad, případně i s uvedením konkrétního útvaru (odboru) či osoby.
  • místo a datum – například “v Brně 21. února 2022” či “Praha, 22. 2. 2022”
  • předmět dopisu či název dokumentu – na samostatném řádku bychom měli napsat, co je naším cílem – například “Stížnost na postup úřednice, paní Jany Fialové”, případně “Žádost o poskytnutí informace.”
  • samotný text dopisu – dopis vždy zahájíme oslovením (např. “Vážený pane starosto” či “Vážená paní Zelená”) a pokračujeme v popisu situace. Píšeme stručně, bez dovysvětlování nepodstatných věcí.
  • závěr a podpis – v závěru shrneme, co je naším cílem, můžeme informovat o případných přílohách, přidáme pozdrav a podpis.

Tip: V čem vám mohou pomoci správní soudy jsme pro vás přehledně sepsali v našem článku.

Sepsání úředního dopisu nechte na nás

Pokud komunikujete s úřady na důležité právní téma, rádi vám s vaší záležitostí pomůžeme. Pohlídáme za vás všechny správné citace zákona, dodáme relevantní argumenty a zkontrolujeme, zda úřední dopis obsahuje všechny potřebné náležitosti.

Proč úřední dopis a další kroky v jednání s úřady konzultovat s advokáty?

  • Právník zkontroluje vaše podání a postará se, aby po právní stránce proběhlo vše bez problémů.
  • Posoudí, jestli je zvolená forma postupu nejlepší správná, či zda neexistuje účinnější a efektivnější řešení.
  • Pohlídá, aby byly v dopise byly zahrnuty všechny potřebné náležitosti.
  • Postará se o správné citace zákona.
  • Pomůže správně formulovat informace o dalším postupu.
  • Pokud by nastaly jakékoliv problémy, právník pomůže i s následnouým postupem a případnou přípravou žaloby ke správnímu soudu.

Proč použít placenou službu od Dostupného advokáta?

Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence


Řešíte obdobný problém?

Tým online právníků Dostupný advokát vám jej vyřeší.

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Předem dané ceny
Od začátku víte, kolik a za co platíte.
Vše zvládneme online
Takže ušetříte čas i peníze za dopravu.
Pracujeme rychle
90 % požadavků vyřešíme do druhého dne.
Zkušený tým
Pro každý právní obor máme specialistu.

Pomohl vám tento obsah? Přidejte mu hodnocení

Zatím nehodnoceno

…nebo jej sdílejte

Reference služby Dostupný advokát

Recenze služby

Lucia Tóthová, Praha

před 3 roky

V životě každého z nás nastane chvíle, kdy potřebujeme využít služeb právníků nebo advokátů. Pro všechny, kteří hledají právní radu (je jedno, jestli kupují nemovitost, soudí se se zaměstnavatelem anebo potřebují jakoukoli jinou pomoc od profesionála na legislativu) a zároveň chtějí řešit věci digitálně, vzdáleně, bez nutnosti osobních návštěv, je Dostupný advokát jednoznačně zajímavou alternativou.

Recenze služby

Tereza Skříčilová

před 3 roky

Služeb Dostupného advokáta jsem využila dvakrát, a to vždy v souvislosti s nájemní smlouvou. Poprvé z pohledu nájemce – chtěla jsem znát názor právníka na danou smlouvu, zdali není potřeba nějakou formulaci vyjmout/dodat, apod. Podruhé z pohledu pronajímatele – chtěla jsem sestavit nájemní smlouvu na míru. V obou případech byla komunikace velmi příjemná, rychlá, s (zobrazit více) dostatečným prostorem na dotazy a ve výsledku opravdu splňující veškeré mé představy. V neposlední řadě oceňuji, že jsme vše vyřešili bez problémů on-line a nemusela jsem nikam docházet. Nenapadá mě nic, co bych vytkla. V případě dalších právních otázek se na ně určitě opět obrátím.

Recenze služby

Sebastian Dürl

před 5 roky

Se službami Dostupného advokáta jsem spokojen, poradí i na dálku a nemusíte nic řešit.

Zobrazit všechny reference

Mohlo by vás také zajímat

Znáte nás z médií
Logo Česká advokátní komora Apek Logo Advokátní kancelář roku 2023 a 2024
Sledujte novinky
Facebook Dostupný advokát Twitter / X Dostupný advokát
Dostupný advokát © 2013-2024