Vzor úředního dopisu

  • Zjistěte, co by měl obsahovat úřední dopis.
  • Vzor vám umožní napsat úřední dopis na jakékoliv téma.
  • Zvažte pro další efektivní jednání s úřady právní konzultaci.
Aktualizováno: 17. 10. 2022
Úřední dopis
Náhled knížky

Jak co nejlépe na úřední dopis?

Úřední dopis je jakýkoliv oficiální dopis, který používáme při komunikaci s úřady. Jako příklad si můžeme představit jednání s místním obecním úřadem, ke kterému chceme podat žádost, poukázat na nějaký nešvar nebo například napsat stížnost na jednání některého z úředníků. 

Pro úřední dopis nejsou stanovena nějaká striktní pravidla, ale v podstatě by pro něj mělo platit to, co pro obchodní dopisy. V prvé řadě je tedy dobré si v bodech ujasnit, co má být vaším cílem. Jakékoliv složité vysvětlování a vrstvení podrobností úředníky spíše zmate a může je odradit od detailního čtení. Zaměřte se tedy jen na důležité a relevantní informace.

Tip: Přečtěte si tipy, jak se bránit proti rozhodnutí ve správním řízení.

Úřední dopis mívá jasně danou strukturu:

  • adresa – na úvod dopisu píšeme do pravého horního rohu adresu. Nejprve napište adresu svoji, můžete případně připojit i další kontakt jako telefonní číslo či e-mailovou adresu. V levém horním rohu pak bývá adresa příjemce – může se jednat o samotný úřad, případně i s uvedením konkrétního útvaru (odboru) či osoby.
  • místo a datum – například “v Brně 21. února 2022” či “Praha, 22. 2. 2022”
  • předmět dopisu či název dokumentu – na samostatném řádku bychom měli napsat, co je naším cílem – například “Stížnost na postup úřednice, paní Jany Fialové”, případně “Žádost o poskytnutí informace.”
  • samotný text dopisu – dopis vždy zahájíme oslovením (např. “Vážený pane starosto” či “Vážená paní Zelená”) a pokračujeme v popisu situace. Píšeme stručně, bez dovysvětlování nepodstatných věcí.
  • závěr a podpis – v závěru shrneme, co je naším cílem, můžeme informovat o případných přílohách, přidáme pozdrav a podpis.

Tip: V čem vám mohou pomoci správní soudy jsme pro vás přehledně sepsali v našem článku.

Sepsání úředního dopisu nechte na nás

Pokud komunikujete s úřady na důležité právní téma, rádi vám s vaší záležitostí pomůžeme. Pohlídáme za vás všechny správné citace zákona, dodáme relevantní argumenty a zkontrolujeme, zda úřední dopis obsahuje všechny potřebné náležitosti.

Proč úřední dopis a další kroky v jednání s úřady konzultovat s advokáty?

  • Právník zkontroluje vaše podání a postará se, aby po právní stránce proběhlo vše bez problémů.
  • Posoudí, jestli je zvolená forma postupu nejlepší správná, či zda neexistuje účinnější a efektivnější řešení.
  • Pohlídá, aby byly v dopise byly zahrnuty všechny potřebné náležitosti.
  • Postará se o správné citace zákona.
  • Pomůže správně formulovat informace o dalším postupu.
  • Pokud by nastaly jakékoliv problémy, právník pomůže i s následnouým postupem a případnou přípravou žaloby ke správnímu soudu.

Proč použít placenou službu od Dostupného advokáta?

Řešíte obdobný problém?

Tým online právníků Dostupný advokát vám jej vyřeší.

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Předem dané ceny
Od začátku víte, kolik a za co platíte.
Vše zvládneme online
Takže ušetříte čas i peníze za dopravu.
Pracujeme rychle
90 % požadavků vyřešíme do druhého dne.
Zkušený tým
Pro každý právní obor máme specialistu.

Pomohl vám tento obsah? Přidejte mu hodnocení

Zatím nehodnoceno

…nebo jej sdílejte

Reference služby Dostupný advokát

Alena Bartoncova

před 2 roky

Rychlost, profesionalita a velmi příznivé ceny. Do druhého dne s Vámi po telefonu zkonzultují Váš problém, vše řešíte z domova bez čekání a objednávání. Těší mě a uklidňuje, že kdykoli budu potřebovat odbornou právní radu, mohu se kdykoli na „Dostupného advokáta“ obrátit a určitě to v budoucnu udělám. Jsou super! (zobrazit více) Rychlost, profesionalita a velmi příznivé ceny. Do druhého dne s Vámi po telefonu zkonzultují Váš problém, vše řešíte z domova bez čekání a objednávání. Těší mě a uklidňuje, že kdykoli budu potřebovat odbornou právní radu, mohu se kdykoli na „Dostupného advokáta“ obrátit a určitě to v budoucnu udělám. Jsou super!

Zdeněk Svachula

před 1 rokem

Naprostá spokojenost. Řešil jsem s Dostupným advokátem konzultace ohledně nákupu nemovitosti.

Klara Dopitova

před 1 rokem

Obrátit se na advokátní kancelář bylo na místě. Chtěla jsem koupit auto ze zahraničí, ale po tom co mi poslaly podklady jsme si nebyla úplně jistá jestli je vše opravdu v pořádku. Paní advokátka mi velmi rychle vypracovala stanovisko, kde shledala několik chyb na které mě upozornila. Ještě jednou velké díky, nejspíš poplatek za advokátní službu byl (zobrazit více) ten nejmenší výdaj který při téhle nešťastné věci mám.

Zobrazit všechny reference

Mohlo by vás také zajímat

Znáte nás z médií
ct-inverse
hn-inverse
idnes-inverse
prima-inverse
ihned-inverse
cro-inverse
Logo Česká advokátní komora logo-apek-male Logo Advokátní kancelář roku 2023
Sledujte novinky
Dostupný advokát © 2013-2023