Ze zákona a dle pracovní smlouvy máte nárok na mzdu za odvedenou práci, co ale dělat, když vám zaměstnavatel již delší dobu mzdu dluží? Je možné podat okamžitou výpověď? Vše se dočtete v tomto článku.
Ze zákona a dle pracovní smlouvy máte nárok na mzdu za odvedenou práci, co ale dělat, když vám zaměstnavatel již delší dobu mzdu dluží? Je možné podat okamžitou výpověď? Vše se dočtete v tomto článku.
Pokud Vám zaměstnavatel dluží mzdu nebo nějakou její část déle než 15 dní po její splatnosti, můžete okamžitě skončit. Neznamená to však, že můžete podat okamžitou výpověď, pokud se zaměstnavatel opozdí pouze o týden.
Nepřihlíží se k datu splatnosti, které máte uvedené v pracovní smlouvě, ale 15 dni po skončení měsíce. Tedy za srpen vám musí výplatu proplatit nejpozději do konce září, pak běží 15 dní, kdy má zaměstnavatel možnost tuto částku vyrovnat. Pokud se tak však do 16. října nestane, můžete okamžitě spolupráci ukončit.
Výpověď je potřeba podat okamžitě písemně. V případě, že takto podáte výpověď, máte nárok na ještě dva průměrné měsíční platy. Jedná se o mzdu, kterou by jste dostali během dvouměsíční výpovědní doby.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.
V takovém případě je nejideálnější řešení zaměstnavatele ještě jednou písemně vyzvat, aby vám do určitého data peníze zaplatil. Pokud to nesplní máte možnost podat žalobu. Tento soudní spor patří k těm, které nelze prohrát, pokud se splní vše výše popsané podmínky.
Tým online právníků Dostupný advokát vám jej vyřeší.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.
Již podruhé jsem se obrátil na Dostupného advokáta a podruhé jsem byl s touto službou spokojený. Tentokrát se mi věnovala paní advokátka a pocitově je to hvězdiček šest. Při hodnocení jsou pro mě vždy tři důležité body – kvalita služby nebo produktu, prostředí a rychlost. Provozuji restauraci a tři Michelinské hvězdy znamenají hvězdičku za obsluhu, za prostředí a za kuchyni. A můj osobní (zobrazit více) názor je ten, že odchází pouze ten nespokojený zákazník, který nespokojeným chce být anebo spokojený být neumí. Tvoříme si svůj život a je jen na nás, zda jsme schopni a ochotni si svoji spokojenost vykomunikovat předtím, než napíšeme čtyř nebo méně hvězdičkové hodnocení. Kvalitu služby poznáte také tehdy, když se stane chyba, podle schopnosti jak se kdo s chybou vyrovná a jak se k ní postaví. Chyba je jen svobodná volba v minulosti, kterou v přítomnosti hodnotíme jako chybu na základě nových informací. V minulosti ta chyba neexistuje. Vždy děláme to nejlepší, co můžeme, podle svých možností a informací. Ještě jednou děkuji a rád se na vás opět obrátím.