Objednali jste zboží na dobírku, ale zásilku jste si nakonec nepřevzali? Prodejce po vás přesto chce uhradit částku za objednávku nebo nějakou smluvní pokutu? Nenechte se zbytečně zastrašit – zákon tyto situace jasně řeší.
Pokud jste uzavřeli kupní smlouvu na dálku, tedy například přes internet, vznikla vám povinnost převzít objednané zboží. Nepřevzetím zásilky však kupní smlouva sama o sobě nezaniká a ani neznamená automatické odstoupení od smlouvy. Prodejce může v takovém případě požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů na odeslání a vrácení balíku, pokud je prokáže. Typicky jde o poštovné a poplatek za vrácení. Nemá ale právo po vás chtít cenu zboží samotného ani libovolné smluvní pokuty, pokud jste zboží reálně nepřevzali.
Jestliže jste si zásilku jen nevyzvedli a neoznámili odstoupení od smlouvy, doporučujeme pro všechny případy prodejci písemně sdělit, že od kupní smlouvy odstupujete – nejlépe e-mailem nebo doporučeným dopisem. Tím se smlouva považuje za zrušenou. Náklady na přepravu ale možná budete muset uhradit, pokud je e-shop doloží. Vymáhání ceny zboží v těchto případech většinou není oprávněné.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.