Objednali jste zboží na dobírku, ale zásilku jste si nakonec nepřevzali? Prodejce po vás přesto chce uhradit částku za objednávku nebo nějakou smluvní pokutu? Nenechte se zbytečně zastrašit – zákon tyto situace jasně řeší.
Objednali jste zboží na dobírku, ale zásilku jste si nakonec nepřevzali? Prodejce po vás přesto chce uhradit částku za objednávku nebo nějakou smluvní pokutu? Nenechte se zbytečně zastrašit – zákon tyto situace jasně řeší.
Pokud jste uzavřeli kupní smlouvu na dálku, tedy například přes internet, vznikla vám povinnost převzít objednané zboží. Nepřevzetím zásilky však kupní smlouva sama o sobě nezaniká a ani neznamená automatické odstoupení od smlouvy. Prodejce může v takovém případě požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů na odeslání a vrácení balíku, pokud je prokáže. Typicky jde o poštovné a poplatek za vrácení. Nemá ale právo po vás chtít cenu zboží samotného ani libovolné smluvní pokuty, pokud jste zboží reálně nepřevzali.
Jestliže jste si zásilku jen nevyzvedli a neoznámili odstoupení od smlouvy, doporučujeme pro všechny případy prodejci písemně sdělit, že od kupní smlouvy odstupujete – nejlépe e-mailem nebo doporučeným dopisem. Tím se smlouva považuje za zrušenou. Náklady na přepravu ale možná budete muset uhradit, pokud je e-shop doloží. Vymáhání ceny zboží v těchto případech většinou není oprávněné.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.