Od roku 2026 už pracovní úraz papírově nenahlásíte. Všechno půjde elektronicky

Mgr. Nikola Šedová
11. září 2025
1 minuta čtení
1 minuta čtení
Právní aktuality

Od ledna 2026 se mění pravidla pro hlášení pracovních úrazů. Zaměstnavatelé už nebudou moct zasílat papírové formuláře – všechny úrazy budou muset nově oznamovat výhradně elektronicky. Změna vychází z nového vládního nařízení a týká se všech firem bez ohledu na velikost.

Formulář bude dostupný online na webu Státního úřadu inspekce práce a jeho vyplnění bude mít jasně danou strukturu. Zaměstnavatelé ho budou moct uložit, vytisknout nebo odeslat bez nutnosti elektronického podpisu, ale dokument musí být interně podepsaný a archivovaný. Hlásit bude nutné i méně závažné pracovní úrazy – a to nejpozději do 15 pracovních dnů.

Digitalizace má přinést větší přehlednost, méně chyb i rychlejší komunikaci s úřady. Zároveň ale platí, že i elektronická hlášení se musí odeslat správně a včas – jinak hrozí problémy, zejména při kontrole nebo řešení pojistné události. Pokud tedy dojde k úrazu, už nebude stačit zapsat ho jen do knihy úrazů nebo vyplnit papír – důležité bude vše nahlásit online a podle nových pravidel.

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Chci pomoct

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 6 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)