Od ledna 2026 se mění pravidla pro hlášení pracovních úrazů. Zaměstnavatelé už nebudou moct zasílat papírové formuláře – všechny úrazy budou muset nově oznamovat výhradně elektronicky. Změna vychází z nového vládního nařízení a týká se všech firem bez ohledu na velikost.
Formulář bude dostupný online na webu Státního úřadu inspekce práce a jeho vyplnění bude mít jasně danou strukturu. Zaměstnavatelé ho budou moct uložit, vytisknout nebo odeslat bez nutnosti elektronického podpisu, ale dokument musí být interně podepsaný a archivovaný. Hlásit bude nutné i méně závažné pracovní úrazy – a to nejpozději do 15 pracovních dnů.
Digitalizace má přinést větší přehlednost, méně chyb i rychlejší komunikaci s úřady. Zároveň ale platí, že i elektronická hlášení se musí odeslat správně a včas – jinak hrozí problémy, zejména při kontrole nebo řešení pojistné události. Pokud tedy dojde k úrazu, už nebude stačit zapsat ho jen do knihy úrazů nebo vyplnit papír – důležité bude vše nahlásit online a podle nových pravidel.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.