Přebíráte zásilku od kurýra a hned vidíte, že je balík poškozený? Řešení odpovědnosti záleží především na tom, kdo byl vaším smluvním partnerem — zda dopravce, nebo prodejce.
Přebíráte zásilku od kurýra a hned vidíte, že je balík poškozený? Řešení odpovědnosti záleží především na tom, kdo byl vaším smluvním partnerem — zda dopravce, nebo prodejce.
Pokud jste objednali zboží například z e-shopu, odpovědnost za poškození během přepravy nese až do převzetí zásilky samotný prodejce. Kurýr je v tomto případě jen dopravcem, který plní přepravu na základě smlouvy mezi prodávajícím a dopravcem. Pokud je balík poškozený, máte právo uplatnit reklamaci přímo vůči prodejci. Ten by měl situaci řešit — vyměnit zboží, vrátit peníze nebo zajistit opravu.
Pokud byste si však přepravu objednávali sami (např. u převozu vlastních věcí), odpovědnost za škodu vzniklou při přepravě by mohl nést přímo dopravce dle přepravní smlouvy. I zde ale platí, že je vhodné poškození zaznamenat hned při převzetí zásilky — ideálně s fotografickou dokumentací a zápisem o škodě.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.