Rychlá právní rada: Kurýr mi doručil poškozený balík. Kdo nese odpovědnost?

Mgr. Nikola Šedová
24. června 2025
1 minuta čtení
1 minuta čtení
Právní aktuality

Přebíráte zásilku od kurýra a hned vidíte, že je balík poškozený? Řešení odpovědnosti záleží především na tom, kdo byl vaším smluvním partnerem — zda dopravce, nebo prodejce.

Poškozený balík

Pokud jste objednali zboží například z e-shopu, odpovědnost za poškození během přepravy nese až do převzetí zásilky samotný prodejce. Kurýr je v tomto případě jen dopravcem, který plní přepravu na základě smlouvy mezi prodávajícím a dopravcem. Pokud je balík poškozený, máte právo uplatnit reklamaci přímo vůči prodejci. Ten by měl situaci řešit — vyměnit zboží, vrátit peníze nebo zajistit opravu.

Pokud byste si však přepravu objednávali sami (např. u převozu vlastních věcí), odpovědnost za škodu vzniklou při přepravě by mohl nést přímo dopravce dle přepravní smlouvy. I zde ale platí, že je vhodné poškození zaznamenat hned při převzetí zásilky — ideálně s fotografickou dokumentací a zápisem o škodě.

Sdílejte článek


Neodpověděl vám článek na váš problém? Zeptejte se umělé inteligence

Související služba

Řešení právního problému na míru

Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.

Chci pomoct

Mohlo by vás také zajímat

Vyřešíme i váš právní problém

Váš problém můžeme probrat on-line i osobně

Najdete nás v 6 městech

Rychlé kontakty

+420 775 420 436
(Po–Pá: 8—18)
Pravidelně komentujeme právní dění a novinky pro média
Dostupný advokát © 2013-2025
Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika (CC BY-NC-SA 3.0 CZ)