Pokud cestovní kancelář neposkytne služby tak, jak bylo sjednáno ve smlouvě, máte právo požadovat nápravu. Vzor reklamace vám pomůže správně a srozumitelně uplatnit vaše nároky.
Reklamace zájezdu je prostředek, jakým může zákazník uplatnit svá práva v případě, že cestovní kancelář neposkytla služby v rozsahu nebo kvalitě, které byly sjednány ve smlouvě o zájezdu. Jde o formální požadavek na nápravu – nejčastěji se jedná o slevu z ceny zájezdu nebo o jinou kompenzaci za vady poskytnutých služeb.
Typickými příklady jsou situace, kdy:
Význam reklamace spočívá v tom, že ji cestovní kancelář musí řešit a vypořádat podle zákona. Zákazník má navíc právo na to, aby byla vada odstraněna bez zbytečného odkladu, případně aby mu byla poskytnuta sleva odpovídající snížení kvality služeb. Pokud k nápravě nedojde, je reklamace základním podkladem pro další kroky – ať už jde o mimosoudní jednání nebo podání žaloby.
Vzor reklamace využijete především tehdy, když chcete mít jistotu, že vaše žádost bude obsahovat všechny náležitosti, a navíc slouží jako důkazní prostředek – je vhodné jej zaslat doporučeně, aby bylo možné prokázat, že cestovní kancelář reklamaci obdržela.
Tip: Když se dovolená pokazí – jaká máte práva, kdy máte nárok na náhradu škody, jak správně reklamovat zájezd nebo co dělat, když se cestovka dostane do problémů.
Pokud se chystáte uplatnit reklamaci zájezdu, je klíčové, abyste měli vše správně formulováno a doloženo odpovídajícími důkazy. Rádi vám s tím pomůžeme. Zkontrolujeme text reklamace, poradíme, jaké podklady přiložit (smlouvy, fotografie, potvrzení), upozorníme vás na možná rizika a zajistíme, aby vaše reklamace byla vyřízena v souladu se zákonem a měla co nejvyšší šanci na úspěch.
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.