Co se může stát, když porušíte své pracovní povinnosti? | Dostupný advokát

Co se může stát, když porušíte své pracovní povinnosti?

Obrázek k článku Co se může stát, když porušíte své pracovní povinnosti?

4. 9. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Obvinil vás zaměstnavatel, že jste závažným způsobem porušili své pracovní povinnosti? Pak vám asi nebude do smíchu. Za takové pochybení totiž hrozí výpověď, a to i když se jedná o pochybení první. V těch nejzávažnějších případech dokonce můžete v práci skončit na hodinu.

Krádež nebo urážky

Závažným porušením pracovních povinností se rozumí například krádež nebo zneužití prostředků zaměstnavatele, hrubě vulgární jednání ke kolegům či zákazníkům nebo třeba nedodržování základních pokynů v organizaci práce.

Zaměstnavatel coby vyšetřovatel

Ještě než vás zaměstnavatel potrestá výpovědí, musí vždy zjistit, co se doopravdy stalo a jak jste se na dané věci podíleli. Podle okolností by měl například vyslechnout kolegy, kteří u inkriminované události byli, obhlédnout místo činu, prozkoumat související písemnosti a podobně. Zaměstnavatel se promění v něco jako kriminálního vyšetřovatele, který je na stopě pachatele. Završením vyšetřování by potom měl být pohovor s vámi.

Učitelka uspěla s žalobou u soudu

Nutnost vyšetřovací procedury na pracovišti dokládá i nedávný případ, o kterém rozhodovaly soudy v Irsku. Rodiče jednoho z žáků mateřské školy obvinili učitelku, že jejich dítěti dala facku. Vedení školy nechtělo riskovat tahanice s rodiči, a tak rozhodlo o okamžitém propuštění učitelky. Ta si ale nenechala nic líbit a školku zažalovala. Svou obranu postavila právě na tom, že byla propuštěna na základě pouhého tvrzení rodičů údajně poškozeného dítěte, aniž by se její nadřízení pokusili najít svědky incidentu nebo jí umožnili se k věci vyjádřit. Soud jí nakonec dal za pravdu a přiznal jí odškodnění, které v přepočtu činí téměř 700 tisíc korun.

Zaměstnavatel musí mít důkazy

Lze očekávat, že český soud by rozhodl podobně. Pokud zaměstnanec zpochybní platnost výpovědi, zaměstnavatel musí podle českého práva u soudu prokázat, že důvody pro skončení pracovního poměru byly skutečně dány. Pokud zaměstnavatel žádné důkazy nepředloží, soud prohlásí výpověď za neplatnou a pracovní poměr zaměstnance bude pokračovat. Pokud bude dána posléze výpověď z jiného důvodu zpravidla organizačních důvodů, zaměstnanec má nárok na odstupné a samozřejmě mzda za dobu, za kterou zaměstnavatel měl zaměstnanci přidělovat práci.

K soudu nejpozději do dvou měsíců

Máte „štěstí“ na podobně horkokrevného zaměstnavatele? Pokud dostanete výpověď, se kterou nesouhlasíte, je třeba, abyste zaměstnavateli písemně sdělili, že výpověď nepřijímáte a trváte na tom, aby vás dále zaměstnával. Jako další krok je třeba obrátit se na soud s žalobou na určení neplatnosti výpovědi. S právními kroky raději neotálejte, neboť žaloba musí být podána nejpozději do dvou měsíců ode dne, kdy měl váš pracovní poměr skončit.

Zajistíme, aby obchodní tajemství a know-how zůstalo po právní stránce v bezpečí a bez nejasností a kliček. Běžně už do dvou dnů!

Vše proběhne jednoduše, on-line, na míru tomu, co potřebujete, a za předem danou cenu. Většinu případů vyřídíme do dvou pracovních dnů. Se sepisováním i kontrolou smluv o mlčenlivosti máme bohaté zkušenosti.

Ať jste ten, kdo si své tajemství a znalosti chrání, nebo na druhé straně, díky nám máte jistotu, že se cenné poznatky nedostanou do nepovolaných rukou.

Anonymní vzor dohody o mlčenlivosti (NDA) ke stažení vás účinně neochrání, byť si jej u nás můžete také stáhnout. Smlouva vytvořená na míru od odborníků vás ochrání spolehlivě. Předcházejte problémům s únikem či vyzrazením vašich znalostí, zkušeností, postupů nebo know-how. Garantujeme správnost všech smluv podle nového občanského zákoníku (NOZ).

Co pro vás uděláme:

Varianty naší nabídky Vzor NDA Premium
Vzor obecné dohody o mlčenlivoti (tzv. NDA)
Sepíšeme dohodu o mlčenlivosti na míru vašemu případu
Zkontrolujeme existující dohodu o mlčenlivosti na míru vašemu případu
Konzultace s advokátem - zhodnocení rizik a dalšího postupu30 minut
Jak rychle vše zpracujeme a najdeme pro vás řešení? do 48 hodin
Konečná cena včetně DPHzdarma = 029002396,56 Kč bez DPH

Rychlé představení služby

S čím jsme už klientům pomohli?

Smlouvy o obchodní spolupráci nejčastěji sepisujeme nebo kontrolujeme pro podnikatele a živnostníky, ale také pro:

• vynálezce užitného vzoru,
  • podnikatele, který předával část svého obchodního tajemství marketingovému poradci,
  • společnost, která chtěla prodat svou dceřinou společnost na Slovensku, nebo
  • startu-up, který udělil přístup do google analytics svého e-shopu zájemci o jeho koupi.

Co říkají lidé, kteří využili našich služeb?

Michal Vrátný (podnikatel): „Děkuji za rychlou a precizní dohodu o mlčenlivosti. Musím se přiznat, že jsem byl původně k přínosu advokáta skeptický. Nakonec jsem však rád, že jsem do toho šel. Navíc mám jasno v tom, kam se příště pohodlně obrátit.“
Další reference našich zákazníků naleznete v záložce Reference.

Radíme vám i v médiích:

Mohlo by vás také zajímat: