3 věci, které hrozí, když nedodržíte výpovědní dobu | Dostupný advokát

3 věci, které hrozí, když nedodržíte výpovědní dobu

Obrázek k článku 3 věci, které hrozí, když nedodržíte výpovědní dobu

24. 8. 2018 / autor: Ondřej Preuss

Našli jste si jinou práci, kde po vás chtějí nastoupit ihned. Vy ale máte ve svém současném zaměstnání ještě výpovědní lhůtu a zaměstnavatel vám ji nezkrátí? Co by se stalo, když výpovědní dobu nedodržíte a do stávající práce už nedorazíte?

Tak jednoduše to nelze. Pokud vás zaměstnavatel nechce pustit dohodou nezbývá vám nic jiného, než výpovědní dobu dodržet. Jinak se můžete vystavit těmto rizikům:

1. Potáhne se to s vámi

Pokud přestanete chodit do práce, zaměstnavatel vám může okamžitě zrušit pracovní poměr. To je sice vaším cílem, ale problém je, že se to může odrazit ve vašem pracovním posudku. Zmínku pak uvidí nejen nový zaměstnavatel, ale může vám to i zkomplikovat případné jednání na úřadu práce, pokud žádáte o podporu.

2. Může se to prodražit

Největším rizikem je odpovědnost za škodu. Zaměstnanec podle zákona odpovídá za škodu, kterou způsobil zaviněným porušením pracovních povinností. Typicky se může jednat o situaci, kdy se bez omluvy nedostavíte do práce a v důsledku toho zaměstnavatel nestihne dokončit určitou zakázku, za což mu hrozí smluvní pokuta.

Tuto smluvní pokutu poté zaměstnavatel může vymáhat po zaměstnanci. Musí však jasně prokázat příčinnou souvislost (například, že na místě nebyl žádný kolega, který by mohl chybějícího pracovníka zastoupit ). Pokud by se z okolností podařilo prokázat, že nepřítomný zaměstnanec dal přednost jiné práci a nedodržel výpovědní dobu záměrně, mohl by zaměstnavatel nárokovat i ušlý zisk.

3. Propadne vám dovolená

Platí, že zaměstnavatel je povinnen vám při konci pracovního poměru dovolenou vyplatit. Jednostranným skončením o tento bonus přijdete.

Zajistíme, že vaše výpověď bude platná. Pomůžeme vám dostat od zaměstnavatele vše, na co máte nárok. Už do dvou dnů, v celém Česku!

Ochráníme vaše práva, pokud se chystáte dát výpověď v práci. S námi máte jistotu, že vaše výpověď bude platná a vy nepřijdete o nic, na co máte dle pracovní smlouvy nárok. Vše vám pomůžeme vyřešit už do dvou dnů, pohodlně a on-line.

Rychle pryč ze zaměstnání k nové výzvě

Ať si přejete ukončit pracovní poměr výpovědí, nebo se chcete na odchodu se zaměstnavatelem dohodnout (laicky výpověď dohodou), a to ve zkušební době nebo po jejím uplynutí, naše právní služba vám zajistí důstojný odchod ze zaměstnání.

Ochráníme vaše práva, vyjednáme odstupné

Pečlivě zanalyzujeme vaši právní pozici a dohlédneme, aby vám zaměstnavatel zaplatil vše, na co máte nárok. Pomůžeme vám stejně jako panu Méďovi z našeho známého videa. Zajistíme, že skončení pracovního poměru proběhne nejen v souladu s právem, ale především k vaší plné spokojenosti. Pomůžeme vám vyjednat odstupné.

Co pro vás uděláme:

Varianty naší nabídky Vzor výpovědi Premium
Vzor výpovědi ze zaměstnaneckého poměru
Výpověď ze zaměstnání na míru vašemu případu
Konzultace s advokátem - zhodnocení rizik a dalšího postupu30 minut
Jak rychle vše zpracujeme a najdeme pro vás řešení?do 48 hodin
Konečná cena včetně DPHzdarma = 013001074,32 Kč bez DPH

Rychlé představení služby

Nespoléhejte na rady zdarma ani vzory

Anonymní vzory a rady z bezplatné právní poradny vám mohou zkomplikovat život a v důsledku nemusí ochránit vaše práva, byť si vzor výpovědi u nás můžete rovněž stáhnout. Jedině rada poskytnutá advokátem, který se specializuje na pracovní právo, vás opravdu účinně ochrání. Garantujeme bezchybnost ukončení pracovního poměru ze strany zaměstnance podle zákoníku práce.

S čím jsme už klientům pomohli?

Radíme klientům při všech způsobech ukončení pracovního poměru ze strany zaměstnance, včetně výpovědi z pracovního poměru, ukončení dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce. Vše proběhne rychle , diskrétně a ve váš prospěch. S námi se nemusíte starat o to, jak napsat a podat výpověď.

Co říkají lidé, kteří využili našich služeb?

Tomáš Hrdlička, Nové Strašecí (servisní technik): „Jít osobně za advokátem mně přišlo dost nepříjemné. S Dostupným advokátem jsem ale všechno vyřídil bez toho, abych se s kýmkoli vůbec musel setkat. Koupil jsem u něj konzultaci, protože mě zaměstnavatel vyslal na dlouhodobou pracovní cestu do dost exotické země, aniž by mi cokoli vysvětlil a já jsem ani nevěděl, na co mám nárok. Advokát přes skype příjemný, služba rychlá, můžu jen doporučit.“
Další reference našich zákazníků naleznete v záložce Reference.

Radíme vám i v médiích: