Zaplatili jste za novou pračku a místo čistého prádla slyšíte jen chrastění? Nebo se vašemu telefonu už po pár týdnech nechce nabíjet? Reklamace je váš „první útočný“ nástroj – když víte, jak ji správně podat, dostanete opravený výrobek (nebo peníze zpět) a ještě k tomu v zákonné lhůtě 30 dnů.
Tip: Reklamovat zboží lze dva roky od koupě a reklamaci by vám měli vyřídit do 30 dní. To je obecné pravidlo, které máme ohledně reklamací zafixované. Ne vždy toto základní pravidlo ovšem platí. Jaká jsou pravidla pro reklamace a jejich lhůty?
Dvouletá záruka neznamená, že vada musí být vidět hned při koupi. Objeví-li se během prvních 12 měsíců, zákon předpokládá, že existovala už při převzetí, a důkazní břemeno leží na prodejci.
Když prodejce reklamaci zamítne, nenechte se odradit. Máte právo žádat odůvodnění, případně se obrátit na Českou obchodní inspekci nebo poslat předžalobní výzvu.
Pokud plánujete reklamaci hodnotnějšího zboží, je důležité, abyste měli vše řádně připravené a podložené důkazy. Rádi vám s tím pomůžeme. Zkontrolujeme formulaci reklamace, doporučíme nejvhodnější důkazní materiál či znalce, upozorníme na možná rizika a zajistíme, aby vše proběhlo správně a bez právních komplikací.
Chci pomoct se sepsáním reklamace
Vyřešte libovolný právní problém s týmem Dostupného advokáta! Do 24 hodin vám navrhneme řešení vaší situace a spočítáme, kolik vás to bude stát. Cena za vypracování návrhu je 390 Kč. Když si u nás navržené služby objednáte, máte vypracování návrhu zdarma.